25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 12:17 (GMT) 12:17 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بهترین بخش‌های آموزشی در کشور/ امکانات بیمارستان فرهیختگان جدید و بروز است
سه شنبه 1 تیر ساعت 13:23
دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بهترین بخش‌های آموزشی در کشور/ امکانات بیمارستان فرهیختگان جدید و بروز است
عضو گروه جراحی فک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دارای یکی از بهترین بخش‌های آموزشی در کشور است.

وحید مسگرزاده، استادیار، جراح فک و صورت و عضو گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره دستاوردها و موفقیت‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش داندانپزشکی تنها قسمتی است که بخش آموزشی و رزیدنت در بیمارستان دارد و گروه‌های پزشکی آن طور که باید و به ویژه در رشته‌های جراحی فعال نشده‌اند.

مسگرزاده افزود: خیلی از ضایعات فک و صورت که ناشی از تومور و سرطان یا ضربه هستند و نیازمند ساخت پروتز هستند تا آن ضایعه را ترمیم کنند. برای این منظور از تکنولوژی به نام تریدی پریتینگ یا چاپ سه بعدی استفاده می‌کنند. این دستگاه از دو منظر دارای اهمیت است یکی جنبه تشخیصی آن و دیگری ساخت پروتز و راهنماهای برش‌های جراحی است. در جنبه تشخیصی دستگاه چاپ‌گر سه بعدی دیتا را از طریق ابزاری مثل سی تی اسکن می‌گیرد و به صورت سه بعدی رفرمت می‌کند و از همان پرینت می‌دهد. در این حالت مثلا اگر گونه بیمار شکسته یک پرینت سه بعدی از جمجمه و سر بیمار داریم و به تشخیص می‌کند.

عضو گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در ساخت پروتز نیز که ممکن است بیمار بخشی از فک خود را از دست داده باشد با استفاده از چاپگر سه بعدی می‌توان به راحتی پروتز را تهیه کرد. دسترسی راحتی برای متخصصان و بیماران به این چاپگر سه بعدی در بیمارستان فرهیختگان فراهم شده است.

وی گفت: در حوزه آموزش نیز اتاق عمل از امکانات و تجهیزات خوبی نسبت به مراکز دیگر برخوردار است. به عنوان مثال چراغ اتاق عمل با امکانات دوربین تصویربرداری و ضبط صدا است که امکان داشتن فیلم‌های کیفیت بالا برای ما امکان‌پذیر است که برای آموزش و ارائه سخنرانی فوق‌العاده موثر است چون در جراحی‌ها و آموزش آنها مقداری که با چشم می‌توان دید خیلی کم و ناممکن است و به دیدن داخل محیط کمک می‌کند.

انتهای پیام/۴۱۶۲/

انتهای خبر/9638/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار