24 April-2024 الأربعاء - 16 شوال 1445 چهارشنبه - 5 اردیبهشت 1403 23:8 (GMT) 23:8 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
نگرانی سازمان بهداشت جهانی از سویه دلتا/ گونه‌های جدید ادامه خواهند داشت
شنبه 5 تیر ساعت 12:12
نگرانی سازمان بهداشت جهانی از  سویه دلتا/ گونه‌های جدید ادامه خواهند داشت
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: نگرانی‌های زیادی در مورد سویه دلتای کرونا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: در حال حاضر نگرانی‌های بسیاری درباره گونه دلتای کرونا وجود دارد و سازمان بهداشت جهانی نیز نگران آن است. دلتا «مسری‌ترین» گونه‌ای است که تاکنون در بین گونه‌ها شناخته شده و وجود آن حداقل در ۸۵ کشور تشخیص داده شده است. این سویه به‌سرعت در جوامع واکسینه‌نشده در حال گسترش است.


بیشتر بخوانید:

واکسن‌های کرونا در برابر سویه دلتا اثر کمتری دارند


وی افزود: درحالی‌که برخی کشورها محدودیت‌های پیشگیرانه اجتماعی و سلامت را برمی‌دارند، ما شاهد افزایش سرایت کرونا در جهان هستیم. موارد بیشتر یعنی بستری بیشتر، و این امر موجب فشار بیشتر روی کادر درمان و سیستم‌های درمانی خواهد بود که خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود گونه‌های جدید ادامه داشته باشند. این امر درواقع ماهیت ویروس است و آنها تکامل می‌یابند. اما ما می‌توانیم با جلوگیری از گسترش و انتقال، از ظهور گونه‌های جدید جلوگیری کنیم. بسیار ساده است: سرایت بیشتر یعنی ظهور گونه‌های بیشتر، و سرایت کمتر برابر است با ظهور گونه‌های کمتر.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: باید اقداماتمان را برای جلوگیری از گسترش کرونا ادامه دهیم؛ ازجمله انجام اقدامات اجتماعی و سلامت عمومی در کنار واکسیناسیون منصفانه (عادلانه).

انتهای پیام/۴۱۱۲/پ

انتهای خبر/9741/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار