25 April-2024 الخميس - 17 شوال 1445 پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403 10:25 (GMT) 10:25 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دستیابی به خودکفایی ۷۰ درصدی با تلاش مستمر نیروهای انقلابی
یکشنبه 7 آذر ساعت 2:35
دستیابی به خودکفایی ۷۰ درصدی با تلاش مستمر نیروهای انقلابی
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به تحریم‌ها و اینکه نیروی دریایی درزمینهٔ شناورها، تعمیرات و تجهیزات پس از انقلاب اسلامی هیچ‌گونه دانشی نداشت، گفت: با سیاست‌هایی که بر اساس اقتصاد مقاومتی و ارتقا زنجیره تأمین تهیه و تدوین شد درزمینهٔ تجهیزات با ساخت ۶۸ فروند شناور با فنّاوری به‌روز دنیا به خودکفایی بالای ۷۰ درصد رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیامک سید مرندی در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو گفت: معیاری برای اندازه‌گیری توان و پیشرفت متخصصان داخلی در حوزه هوشمند سازی صنعت دریایی وجود ندارد و بنا بر نیاز کشور در حوزه دریایی، تجاری و نظامی دائماً دانش خود را متناسب با فنّاوری و فناوری‌های جدید باید به‌روز کرد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و معضلاتی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی داشت، عنوان کرد: نیروی دریایی درزمینهٔ شناورها و حتی تعمیرات و تجهیزات پس انقلاب هیچ‌گونه دانشی نداشت که با تمرکز نیروهای جوان مشکلات مرتفع و وابستگی از بین رفت و باسیاست‌های که بر اساس اقتصاد مقاومتی و ارتقاء زنجیره تأمین تهیه و تدوین گردید درزمینهٔ ساخت تجهیزات با سخت ۶۸ فروند شناور با فنّاوری به‌روز دنیا به خودکفایی بالای ۷۰ درصد رسیده‌ایم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور افزود: با استفاده از فناوری‌های جدید در ارگان‌های دریایی و سازمان‌های بهره‌بردار درزمینهٔ طراحی و ساخت شناورها و تجهیزات موفق به ساخت موتورهای پیشرفته، موتورهای دیزلی بومی کم‌مصرف شده‌ایم.

این مقام مسئول بابیان رشد چشمگیر در حوزه نظامی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ نظامی و امنیتی با ساخت زیردریایی‌ها عظیم گامی در راستای استقلال کشور برداشته‌ایم. پهنه‌های بزرگ دریایی در اطراف کشور ما قرار دارد که طراحی و هوشمند سازی در کنترل شناورها، کاهش خطاهای انسانی، برطرف ساختن نیازهای محیطی، رصد مرزهای آبی از اهمیت بالای برخوردار است.

مرندی در خصوص شبیه‌سازها و انتقال مدل‌های هیدرودینامیکی بخصوص در خلیج‌فارس و عمان و شبیه‌سازی پل فرماندهی کشتی NBO-۱۰۰ تأکید کرد: با شبیه‌سازی و استفاده از فنّاوری روز و انتقال فناوری به دانش بالایی در این زمینه رسیده‌ایم که نیازی به خرید نداشته باشیم.

وی در پایان افزود: در خصوص آموزش کارکنان نیروی دریایی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران به حد کفایت است و در بخش‌های تخصصی صرفاً احتیاج به آموزش‌های خاص است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای خبر/11275/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار