عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با آگاه مطرح کرد؛ تبدیل ایران به بهشت ماینرها
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به دلیل ارزان بودن خدمات برق و انرژی ایران به بهشت ماینرها تبدیل شده است، گفت: با توجه به اینکه برق با یارانه به مردم ارائه می شود، ایران تبدیل به بهشت برای سوء استفاده کنندگان شده است.
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آگاه درباره تعرفه پلکانی برای انرژی اظهار کرد: ابتدا باید بررسی شود که شغل افراد پر
درآمد و پر مصرف انرژی چیست، مطالعات نشان میدهد که اکثر این افراد تولید کننده، کارخانه دار هستند و اگر پولی به دست آنها میرسد و رفاه دارند در مقابل برای جامعه ارز آوری نیز دارند.
وی در ادامه بیان کرد: از آنجا که این افراد بیشتر تولید کننده هستند این نگرانی را به وجود میآورد که اگر دولت برنامهای نداشته باشد در صورت افزایش نرخ هزینه انرژی، ممکن
است این گروه نرخ محصولات خود را افزایش دهند و از این طریق کاهش در آمد خود را جبران کنند .
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: افرادی که خانههای بزرگتری دارند و از وسایل سرمایشی و گرمایشی بیشتری استفاده میکنند و به طور کلی مصرف بالاتری نسبت به قشر
عادی جامعه دارند، باید پول انرژی خود را واقعیتر پرداخت کنند. این سیاست در طول چند سال باید اقشار پرمصرف را به سمت بهینهسازی مصرف سوق دهد. باید به نحوی اجرایی
شود که این طور نباشد که پول بیشتری از قشر مرفه و پرمصرف گرفته شود و آنها نیز با افزایش هزینههای خدمات و کالاها هزینههای زندگی خود را از جیب مردم تامین کنند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام تعرفهگذاری آب، برق و گاز اظهار کرد: ما باید چندین گام در اصلاح الگوی مصرف برداریم. باید سقف معینی را برای الگوی مصرف تعیین کرده و
متوسط جامعه را در نظر بگیریم. مثلاً ۵۰ درصد مردم در چهارچوب الگو و ۵۰ درصد دیگر بیش از الگوی تعیین شده، مصرف میکنند. اما متاسفانه زمانی که در اصلاح الگوی مصرف از
اعمال سیاستهای قیمتی صحبت میشود مردم بلافاصله تصور میکنند که شرایط زندگی برای آنان سخت خواهد شد.
عباسی با بیان اینکه اگر قشر متوسط جامعه ۱۰ درصد در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنند تاثیر به سزایی در مدیریت مصرف کشور خواهند گذاشت، عنوان کرد: در صورتی که در
این قشر صرفه جویی صورت بگیرد در جامعه اتفاقات خوبی همچون صادرات و فروش انرژی به کشورهای دیگر و در نهایت ارز آوری وافزایش حقوقها خواهد شد .
عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین با بیان اینکه به دلیل ارزان بودن خدمات برق و انرژی ایران به بهشت ماینرها تبدیل شده است، اظهار کرد: از آنجا که گاز با قیمت بسیار ارزان
به نیروگاهها فروخته میشود و آنها هم برق را با یارانه به مردم ارائه میکنند ایران تبدیل به بهشت برای سوءاستفاده کنندگان شده است.
انتهای خبر/11592/
برچسب ها
- نقشآفرینی ۳۲۰۰ هزار میلیاردی شرکتهای دانشبنیان در اقتصاد کشور
- افزایش مکرر قیمت خودرو به موتور محرک تورم انتظاری تبدیل شد/ تنش در اقتصاد مردم تنها یک جرم اقتصادی نیست!
- بهبود معیشت مردم و کنترل تورم اولویت دولت است| دهها راه برای عبور از بحران اقتصادی وجود دارد
- پزشکیان: ادامه تورم بالای ۵۰ درصد قابل قبول نیست/ صدها راه برای خروج از بنبست اقتصادی وجود دارد
- فرصت تازه برای فعالان اقتصادی/ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
- مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی بدون هماهنگی همه بخشهای اقتصادی ممکن نیست
- اصلاح حکمرانی اقتصادی باید از نظام پولی آغاز شود/ اقتصاد ایران باید از دستوری بودن فاصله بگیرد
- تأکید بر هماهنگی سیاستهای اقتصادی برای مهار تورم و صیانت از ارزش پول ملی
- صورت حسابهای الکترونیکی چطور جلوی فسادهای اقتصادی را میگیرند؟
- اقتصاد هوش مصنوعی پیشران تازه رشد و رقابت در اقتصاد جهانی
- سردار جوانی: پیام اخیر رهبری باید محور وحدت شود/ دشمن در جنگ نظامی شکست خورده و به دنبال تجزیه اجتماعی است
- مجله مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران در پایگاه بینالمللی دوآج نمایه شد
- فرهنگ عاشورا، الگوی زنده مقاومت و همبستگی اجتماعی در عصر امروز
- چرا حقوق برخی بازنشستگان هنوز واریز نشده است؟؛ تأمین اجتماعی اطلاعیه صادر کرد
- جزئیات پرداخت ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی اعلام شد
- فعالیت ۳ شیفته گشتهای فوریت اجتماعی برای صیانت محله هرندی از موارد آسیبزا
- انزوای اجتماعی دروازهای به سمت اعتیادهای دیجیتال است
- پزشکیان: حل مسائل مردم مهمترین راهبرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است/ الگوی حکمرانی محلهمحور در مسیر تعمیم به سراسر کشور
- مابهالتفاوت حقوق بازنشستگان تأمیناجتماعی پرداخت نشد
- برای اولین بار یک کشور عربی، سقف سنی رسانههای اجتماعی را ۱۵ سال تعیین کرد

