28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 20:32 (GMT) 20:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دانشنامه و مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 15 ملاک امنیتی دارد و امکان جعل آن وجود ندارد
یکشنبه 14 دی ساعت 12:11
دانشنامه و مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 15 ملاک امنیتی دارد و امکان جعل آن وجود ندارد

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشنامه و مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 15 ملاک امنیتی دارد/ امکان جعل مدرک و هولوگرام به هیچ عنوان وجود ندارد

محمد عابدی مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش دانشگاه آگاه نیوز، با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص جعل مدرک  دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتشار اینگونه اخبار سندیتی نداشته و به دنبال جوسازی و کاهش احساس امنیت روانی در جامعه صورت می پذیرد.

عابدی با بیان اینکه دانشنامه یا مدرک تحصیلی دانشگاه آزاداسلامی بیش از 15 ملاک امنیتی دارد، گفت: به هیچ عنوان امکان جعل حتی یک مدرک در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، چرا که فرآیندهای صدور مدرک جدا و توسط بخش های مختلف بررسی و تأیید می شود و در نهایت دانشنامه با ماشین و جوهرهای مخصوص چاپ و با درج هولگرام و لیبل مخصوص تحویل دانشجو می شود و علت وجود شایعات جعل مدرک تحصیلی صرفا بابت عدم اطلاع عموم در خصوص شکل و ظاهر مدارک تحصیلی و طرق استعلام آن است.

وی با تأکید بر امنیت بالای صدور مدارک تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صدور مدارک در دانشگاه آزاد اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است و حتی در جلسات پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، تاکید بر این موضوع بوده که دانشگاه آزاد اسلامی جهت جلوگیری از جعل اسناد و مدارک دانشگاهی به دلیل صدور متمرکز مدارک تحصیلی در سازمان مرکزی و استفاده از اوراق بهادار چاپ شده توسط شرکت معتبر برای صدور مدرک با ضرایب امنیتی بالا، نسبت به سایر زیر نظام های آموزش عالی کشور بسیار پیشرو بوده و اقدامات بسیار خوبی در این مورد انجام داده است.

عابدی در ادامه با اشاره به فرآیند صدور مدرک در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرآیند صدور مدرک یک فرآیند بسیار پیچیده و دارای پروتکل های صیانتی و امنیتی است و در حال حاضر با بروزرسانی موارد دانشنامه و هولوگرام آن این فرآیند تکمیل تر شده و امکان جعل مدرک دیگر وجود ندارد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: افراد به هیچ عنوان فریب شیادان را نخورند، چرا که دانشنامه این دانشگاه قابل جعل نیست و خواستار اطلاع رسانی و انتشار تصاویر هولوگرم هفت لایه امنیتی وکاغذ دانشگاه شد و عنوان داشتند که اشخاص نباید به سخنان شیادان که هولوگرام و کاغذ تغییر کرده و یا قدیمی و جدید شده توجهی کنند و صرفا به هولوگرام و لیبل اصلی دانشگاه اعتماد کنند.

 

عابدی این اطمینان را داد که در صدور مدارک دانشگاه آزاد اسلامی امکان جعل وجود ندارد. سایت ها و مراکز جعل مدرک و افراد جاعل دائما توسط مراجع ذی صلاح قانونی در حال شناسایی و پیگیرد قرار می گیرند و خاطرنشان کرد که بارها اعلام شده که اشخاص نباید فریب شماره تلفن ثابت و همراه یا دفاتر و موسسات مدعی در این زمینه را بخورند، و در پیگیری های قضایی مشخص گریده که تلفن ها و دفاتر به نام افراد کم بضاعت و یا اتباع خارجی و صرفا جهت کلاهبرداری عده ای سودجو از افراد ساده لوح ایجاد شده است ، همچنین عابدی خاطرنشان کرد که کارگروهی جهت شناسایی دفاتر و تلفن اشخاصی که ادعای ساخت پرونده دانشگاهی و استعلام اینترنتی میکنند ایجاد شده که با کمک مراجع قضایی در حال شناسایی و دستگیری این شیادان هستیم.

وی اعلام کرد که چندین شکل مختلف از هولوگرام و دانشنامه جعلی با دستگیری چند تن از اعضای یک باند جعل که از واحدهای استان کردستان ، خوزستان و فارس اقدام به جعل مدرک مینمودند کشف شد که هیچ شباهتی هولوگرام اصلی دانشگاه نداشتند و متهمین در اعترافات خود عنوان کردند که از جهل اشخاص سو استفاده میکردند به طوری که افراد ساده لوح باور میکردند هولوگرام دانشگاه آزاد یا تغییرکرده و یا از ابتدا شکل دلخواه جاعلین بوده است.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آنکه چند سایت با اطلاعات جعلی برای استعلام مدارک دانشگاه آزاد اسلامی تا به حال کشف و شناسایی شده ، عنوان نمود از جایی که اطلاعات فارغ التحصیلان نزد دانشگاه امانت است و امکان سرقت اطلاعات مدارک دانشگاهی در بستر اینترنت وجود دارد ، از امکان استعلام اینترنتی که وعده آن توسط دکتر هاشمی خبررسانی شده بود، خودداری شد و امکان استعلام مدارک کمافی السابق فقط با ارسال درخواست استعلام توسط اشخاص حقوقی به دبیرخانه واحدهای دانشگاهی ممکن خواهد بود.

عابدی یادآور شد که جاعلین برای آنکه امکان جعل کاغذ و هولوگرام دانشگاه آزاد را ندارند با ساخت سایت های استعلام جعلی ، سعی بر فریب طعمه های خود به این شیوه میکنند. وی با توجه به اینکه جعل هیچ وقت از دید مراکز نظارتی و قانونی پوشیده نمی ماند، افرادی که در دام اینگونه سایت ها، مراکز و افراد می افتند پس از کشف مورد جعل دچار خسارت های جبران ناپذیر خانوادگی، کاری و مشکلات قانونی متعددی می شوند.

انتهای خبر/2563/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار