20 April-2024 السبت - 12 شوال 1445 شنبه - 1 اردیبهشت 1403 14:32 (GMT) 14:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی
چهارشنبه 7 آبان ساعت 8:27
راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی
دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به ارائه توضیحاتی درباره رساله خود با عنوان راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز به همت معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر برگزار شد.

عباسعلی نظرنوکنده، دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: افرادی مخالف تقریب مذاهب اسلامی هستند. مذاهب اسلامی در معرض انواع تهدیدها قرار دارد که می‌توان مشکلات آن را برطرف کرد.

اندیشمندان شیعه و سنی نقش بسزایی در وحدت این دو فرقه اسلامی دارند

وی با اشاره به اینکه تقریب ایده‌ای استوار و شدنی است، افزود: تنگ‌‌نظری‌ها، انگیزه‌های سیاسی و... منجر به افزایش اختلاف بین شیعه و سنی شده است. عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی همانند آیت‌الله بروجردی نقش بسزایی در وحدت این دو فرقه اسلامی داشتند و دارند.

این دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد گرگان گفت: وحدت باید در خدمت حاکمیت جهان اسلام باشد. در مسیر تقریب چالش‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد‌  و شناخت این چالش‌ها منجر به شناخت ضرورت وحدت می‌شود.

نظرنوکنده گفت: حج کنگره عمومی اسلامی و نماز جمعه نیز گردهمایی قشرهای مختلف جامعه است. بهترین راه مقابله با دشمنان، گفتگو بوده و اصول و روش گفتگو در قرآن اشاره شده است.

وی با اشاره به پایان‌نامه خود گفت: راهکار همگرایی مسلمانان در سه عرصه بین‌المللی، ملی و فردی را بررسی کرده‌ام. آثار تقریب را می‌توان در رسیدن آرامش، رعایت حقوق برادری، خیرخواهی افراد نسبت به یکدیگر و... مشاهده کنیم.

این دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد گرگان بیان کرد: در قرآن کریم به  طرح نظریه جهانی شدن در راستای اسلام اشاره شده است. تقریب در هم آمیختن فرق اسلامی نیست، بلکه ایجاد مودت و اخوت اسلامی بر اساس قرآن کریم است.

انتهای خبر/57/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار