16 April-2024 الثلاثاء - 8 شوال 1445 سه شنبه - 28 فروردین 1403 21:50 (GMT) 21:50 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کمیته ویژه برای چگونگی هزینه کرد ارز 4200 تشکیل می‌شود
چهارشنبه 29 بهمن ساعت 17:52
کمیته ویژه برای چگونگی هزینه کرد ارز 4200 تشکیل می‌شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق امروز در مصوبه‌ای، کمیته‌ای را با حضور ۵ عضو هیئت دولت تشکیل داد و مسئولیت چگونگی هزینه کرد این ارز از این پس بر عهده این کمیته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که مجلس چطور می‌تواند بر نحوه تخصیص و هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت کند گفت: کمیسیون تلفیق امروز در مصوبه‌ای، کمیته را با حضور ۵ عضو هیئت دولت تشکیل داد و مسئولیت چگونگی هزینه کرد این ارز از این پس بر عهده این کمیته است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، رئیس‌کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد و دارایی، صمت و کشاورزی عضو این کمیته مهم نظارتی هستند و باید بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و دارو نظارت داشته و گزارش آن را به صورت مرتب به کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکنون میلیاردها دلار از ذخایر ارزی کشور را به خود اختصاص داده اما متأسفانه کالاهای اساسی با قیمت آزاد و غیرواقعی در جامعه توزیع شده است که مهم‌ترین دلیل آن انحراف این ارز از مسیر اصلی خود است تاجایی که سود اصلی آن به جیب عده محدودی می‌رود، بر همین اساس کمیسیون تلفیق با این ساختار و کمیته جدید تلاش می‌کند، نحوه هزینه کرد آن و اینکه ارز را چه کسی گرفته و چطور توزیع می‌شود را بررسی کند.

وی از دولت خواست در مقابل همراهی مجلس با خواست دولت کالاهای مورد نظر ارز ۴۲۰۰ تومانی را به‌موقع و بدون افزایش قیمت نسبت به سال ۹۹ در دسترس مردم قرار دهد، در این موضوع مهم پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه باشد و به سفره توجه کند.

انتهای خبر/6501/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار