26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 19:40 (GMT) 19:40 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
درس امیرالمومنین (ع) برای زندگی امروز در بیان رهبر معظم انقلاب +فیلم
پنجشنبه 7 اسفند ساعت 8:56
درس امیرالمومنین (ع) برای زندگی امروز در بیان رهبر معظم انقلاب +فیلم
حضرت آیت الله خامنه‌ای در یکی از سخنرانی‌های خود با اشاره به مقام امیرالمومنین علیه السلام، به درس مهمی که باید از زندگی این شخصیت والا مقام آموخت، اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فرا رسیدن سالروز میلاد مولود کعبه امیرمومنان حضرت علی ابن ابیطالب همواره با شور و شعف خاصی همراه است و عاشقان حضرتش از این فرخنده میلاد موفورالسرور شادمان و خوشحال هستند.

اما در کنار توزیع شربت و شیرینی و نمایش این شور و نشاط، گزاره مهم دیگری هم وجود دارد و آن اینکه درس امیرالمومنین برای زندگی امروز ما چیست؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌هایشان که به تاریخ 17 مرداد سال 1385 انجام شده، نکات مهمی در این زمینه بیان فرموده‌اند که در ادامه بخشی از متن و فیلم آن آمده است.

«ما امروز بعد از گذشت قرن‌های متمادی، با این عید، با این پدیده، چگونه باید برخورد کنیم؟ اسم علی را بردن، که کافی نیست؛ خود را منتسب به او دانستن، که کفایت نمی‌کند؛ ما که شخصیت‌های بزرگ تاریخ و پیشوایان دینی و انبیاء و اولیاء را فقط به عنوان یادگارهای تاریخی نمی‌شناسیم؛ این‌ها درسند؛ این‌ها الگویند؛ این‌ها دستگیر و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگی‌اند. ما چه درسی از اینها می‌گیریم؟ این، مهم است. ‌‌

امروز امت اسلامی از امیرالمؤمنین و از وجود مکرم نبی اعظم اسلام (صلّی اللَّه‌ علیه‌ و آله) و از دیگر بزرگانِ راه روشن الهی چه درسی را باید بگیرد؟ کدام سرمشق را در زندگی باید عمل کند؟ این، مهم است. با این نگاه، به امیرالمؤمنین باید نگاه کرد.

آنچه مسلم است، این است که این‌ها مظهر تلاش در راه خدا و دین او بودند. «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده و عملت بکتابه و اتّبعت سنن نبیه صلی اللَّه علیه و آله»؛ شهادت می‌دهیم که او جهادِ در راه خدا را به صورت شایسته انجام داد. این، چیزی است که ما در زیارت امیرالمؤمنین و بقیه‌ ائمه (علیهم‌السّلام) می‌خوانیم. ‌‌
‌‌‌‌
این جهاد همیشه بر دوش ما هست. جهاد علمی، جهاد عملی، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ این‌ها درس است. ۱۳۸۵/۰۵/۱۷»

انتهای خبر/7166/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار