28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 23:39 (GMT) 23:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توسعه خودروی اقتصادی «ایران‌ساخت»/ خودروسازی صاحب توانمندی در طراحی می‌شود
سه شنبه 26 اسفند ساعت 11:15
توسعه خودروی اقتصادی «ایران‌ساخت»/ خودروسازی صاحب توانمندی در طراحی می‌شود
توسعه پلتفرم خودروی اقتصادی ایران‌ساخت با فناوری بومی در ایران خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملی می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف گروه صنعتی ایران‌خودرو، در جریان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های روزآمد این مجموعه صنعتی قرار گرفت.

ستاری همچنین ضمن بازدید از مرکز تحقیقات این گروه صنعتی، درباره پروژه‌های فناورانه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و روند پیشرفت این طرح‌ها به گفت‌وگو نشست تا زمینه‌های لازم برای پیشبرد این پروژه‌ها فراهم شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با گروه صنعتی ایران‌خودرو همکاری دارد و برای حمایت از تولید خودروی مدرن اقتصادی و ایران‌ساخت، تولید گیربکس‌ بومی،موتور سه استوانه کم‌مصرف ایران‌ساخت، بومی‌سازی تجهیزات برقی و الکتریکی خودرو با بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان بسترهایی را فراهم کرده است.

یکی از محورهای فناورانه مطرح شده در این نشست طراحی خودروی ایران ساخت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گروه صنعتی ایران‌خودرو است که قرار است طراحی مفهومی، تعریف مشخصات و استانداردسازی، طی فرآیندی مدون پیش برود.

چهار ماه برای انجام فاز طراحی مفهومی این خودرو پیش‌بینی شده است تا با حمایت معاونت علمی و فناوری روند تولید این خودرو به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برود و فرآیند آن، توسط کمیته همکاری مشترک دنبال شود.

کسب توانمندی طراحی به کمک دانش‌بنیان‌ها

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از بخش تحقیقاتی ایران‌خودرو کسب توانمندی طراحی را لازمه پیشرفت صنایع دانست و گفت: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق مهمی در حوزه خودروسازی رخ داده است. صنعت خودروسازی با کسب توانمندی طراحی، ماشین‌سازی و ارتقا می‌تواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با اشاره به ظرفیت‌های فناورانه نهفته در صنعت خودروسازی گفت: به‌طور مثال، بومی‌سازی تجهیزات برقی و الکترونیکی خودرو ضمن ایجاد اشتغال، می‌تواند کاهش ارزبری و خودکفایی این صنعت را به دنبال داشته باشد. خودروسازی حوزه‌ای است که شرکت‌‌های دانش‌بنیان و خلاق درصورتی‌که از توانمندی طراحی برخوردار باشند، توسعه محصولات بر بستر یک پلتفرم مشترک محقق می‌شود.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های هوایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی با تأکید بر این‌که صنایع باید به‌سوی بهره‌مندی از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حرکت کنند تا از دانش فنی و توانمندی طراحی و توسعه برخوردار شوند، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری و استقبال صنایع بزرگ، اکنون توانمندی طراحی و ماشین‌سازی در صنایع خودروساز به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، محقق شده است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارند، هر سال با توانمندی طراحی بر اساس یک پلتفرم یکپارچه بتوانند نوآوری و رقابت‌پذیری را در محصولاتشان بیش‌ازپیش توسعه دهند.

انتهای خبر/8673/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار