20 May-2024 الاثنين - 13 ذیقعده 1445 دوشنبه - 31 اردیبهشت 1403 8:57 (GMT) 8:57 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
پاکستان مرز خود با افغانستان را بست
پنجشنبه 24 تیر ساعت 2:53
پاکستان مرز خود با افغانستان را بست
پس از انتشار گزارش‌هایی از تصرف شهر مرزی اسپین بولدک در مرز مشترک افغانستان و پاکستان توسط طالبان، پاکستان مرز خود را به روی افغانستان بست.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، پس از انتشار گزارش‌هایی از تصرف شهر مرزی اسپین بولدک در مرز مشترک افغانستان و پاکستان توسط طالبان، پاکستان مرز خود را به روی افغانستان بست.

سایت خبری "اکسپرس نیوز" گزارش داد؛ گذرگاه مرزی افغانستان و پاکستان در منطقه "چمن" که به "باب دوستی" معروف است تا اطلاع ثانوی بسته شد.

به گفته منابع خبری پس از تصرف شهر مرزی "اسپین بولدک" توسط نیروهای طالبان در مرز مشترک افغانستان و پاکستان، اسلام آباد با تشدید تدابیر امنیتی و افزودن به تعداد سربازان مستقر در نوار مرزی هرگونه تردد در این گذرگاه مرزی را ممنوع اعلام کرد.

گفتنی است قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای تایید کرد که گمرک و گذرگاه مرزی افغانستان و پاکستان در کنترل این گروه قرار دارد.

لازم به ذکر است "شیخ رشید احمد" وزیر کشور پاکستان و سایر مقامات این کشور پیشتر اعلام کرده بودند درصورت پیشروی طالبان به سمت نقاط مرزی با پاکستان، تمام گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور بسته خواهد شد.

تعداد زیادی از گمرک‌ها و گذرگاه‌های مرزی افغانستان با ایران، ترکمنستان و تاجیکستان نیز در تصرف طالبان قرار دارد.

طالبان ادعا کرده است حدود ۲۰۰ شهرستان در مناطق مختلف افغانستان به تصرف افراد این گروه درآمده است.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای خبر/10244/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار