29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 13:25 (GMT) 13:25 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جزئیات قیمت گذاری خودرو شاهین + زمان عرضه به بازار
دوشنبه 24 آذر ساعت 6:30
جزئیات قیمت گذاری خودرو شاهین + زمان عرضه به بازار
گروه خودروسازی سایپا تا این لحظه هیچ قیمتی برای خودروی شاهین اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شرکت خودروسازی سایپا، در تاریخ 1 آذرماه، خبر داد که تولید آزمایشی خودرو شاهین، که از اواخر مهرماه 99 شروع شده بود، همچنان ادامه دارد.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای جدید، می‌گوید خودروهای جدید در کلینیک تجاری قیمت‌گذاری می‌شوند، برای خودروی شاهین، گروه خودروسازی سایپا اطلاعات تکمیلی را به این کلینیک ارسال و قیمت این خودرو مشخص شد.

وی در خصوص قیمت نهایی شاهین، می‌افزاید قیمت کارخانه شاهین در سه ماهه سوم ۲،۳۶۵،۰۰۰،۰۰۰ریال که با احتساب افزوده شماره‌گذاری و بیمه، ممکن است حدود ۱۳ درصد به این مبلغ اضافه شود.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا تا این لحظه هیچ قیمتی برای خودروی شاهین اعلام نکرده است و تنها مدیر عامل این گروه خودروسازی از مجوز اخذ قیمت گذاری آن اطلاع داده است.

آغاز تولید انبوه خودرو شاهین

آذر ماه 99  با اعلام مدیرعامل سایپا، خط تولید سایپا شاهین از تاریخ 15 آذرماه 99 وارد فاز تولیدانبوه شده است. سلیمانی گفته که هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه شاهین معادل 5 دستگاه بوده که البته بزودی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سایپا همچنین درباره وضعیت کیفی خودرو شاهین گفته که این محصول توان رقابت با خودروهایی همچون تندر90 و سراتو مونتاژی را دارد و حتی در برخی از شاخص‌های کیفی، وضعیت بهتری از کیا سراتو مونتاژ دارد.

سلیمانی، همچنین گفته که شاهین اتومات به مرحله نمونه‌سازی رسیده و کالیبراسیون آن درحال انجام است. بنابراین از نیمه اول سال 1400 باید منتظر عرضه شاهین اتومات نیز باشیم.

تحویل خودرو شاهین بدون تغییر آپشن
 
سایپا همچنین به خریداران شاهین وعده داده که این محصول جدید را در موعد مقرر و با همان امکاناتی که قبلا اعلام کرده، تحویل آنها می‌دهد. 

 با این اوصاف خودرو شاهین از اوایل زمستان 99 و در همان تیپ‌های شاهین اس و شاهین جی به بازار خواهد آمد. 

انتهای خبر/1043/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار