20 May-2024 الاثنين - 13 ذیقعده 1445 دوشنبه - 31 اردیبهشت 1403 17:36 (GMT) 17:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
آغاز ترم اول دوره مدرسه حکمرانی تمدن/ ثبت‌نام بیش از 1700 دانشجو
دوشنبه 25 مرداد ساعت 6:25
آغاز ترم اول دوره مدرسه حکمرانی تمدن/ ثبت‌نام بیش از 1700 دانشجو
ترم اول دوره مدرسه حکمرانی تمدن بسیج دانشجویی با ثبت‌نام بیش از 1700 نفر از علاقمندان و دانشجویان از سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، حسین عمادالدین مسئول مدرسه حکمرانی تمدن معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی گفت: ترم اول دوره مدرسه حکمرانی تمدن با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با ثبت نام بیش از 1700 نفر از علاقمندان و دانشجویان عرصه سیاست گذاری آغاز شد.
وی افزود: آیین افتتاحیه ترم اول این دوره با عنوان اصول و مبانی سیاست گذاری در 23 مردادماه برگزار شد. در این مراسم در باب اهمیت موضوع سیاست گذاری، چشم اندازهای طراحی شده در مدرسه حکمرانی و شیوه های بهره مندی از کلاس ها بحث و گفتگو شد.
وی تاکید کرد: در طول این دوره از میان نفرات ثبت نام شده تعداد 1475 براساس ارزیابی های صورت گرفته پذیرفته شدند.از این میان تعداد پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 581 نفر و تعداد پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی 885 نفر هستند.
عمادالدین تاکید کرد: در این دوره با حضور اساتید برتر حوزه سیاست گذاری عمومی به آموزش مبانی و اصول سیاست گذاری و تجربیات موفق عرصه سیاست گذاری پرداخته خواهد شد. سیاست پژوهان این دوره در چالش مسئله یابی طراحی شده به دنبال احصای علمی یک مسئله اولویت دار در محل تحصیل یا محل زندگی خود خواهند بود.
وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی مدرسه حکمرانی تمدن ایجاد بستری برای آموزش علاقمندان و مستعدین به عرصه های سیاست گذاری عمومی و کمک به حوزه های تصمیم گیری است. همچنین ظرفیت عظیم سرمایه انسانی نخبه،کارآمد و دلسوز در فضای بسیج دانشجویی در کل کشور اسباب راه اندازی مجموعه ای را تحت عنوان مدرسه حکمرانی جهت اتصال این جریان با دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیری در کشور ایجاد کرده است.
عمادالدین تصریح کرد: تمرکز مدرسه حکمرانی تمدن با توجه به شبکه گسترده ی دانشجویان در کشور بر مسائل کلان استان ها و تلاش در جهت تقویت جریان سیاست گذاری و یا مساعدت به سیاست گذاران نیز می باشد.
مسئول مدرسه حکمرانی تمدن معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: پس از پایان ترم اول به نفرات برگزیده هدایای نقدی و مدرک معتبر دوره اهدا خواهد شد. همچنین ترم دوم این دوره نیز در حال برنامه ریزی بوده که برای افراد برگزیده شرایط مناسبی جهت ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/

انتهای خبر/10685/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار