26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 12:39 (GMT) 12:39 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
امسال ۲۶۰ دانشجوی خارجی ثبت‌نام کردند
پنجشنبه 4 شهریور ساعت 9:14
امسال ۲۶۰ دانشجوی خارجی ثبت‌نام کردند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم افزایش رشته در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این استان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ و امسال ۲۶۰ نفر دانشجوی خارجی در این دانشگاه ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از تبریز، عزیز جوان‌پور در جلسه امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که با حضور علاالدین بروجردی معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: همکاری‌های معاونت بین‌الملل که در راستای اهداف دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود؛ جای قدردانی دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان خارجی و همکاری‌های بین‌المللی در سطح علمی با دانشگاه‌های مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز با توجه به روابطی که با همسایگان دارد، چند سالی است که کارهای خوبی را در این حوزه با حمایت دکتر طهرانچی و معاونت بین‌الملل آغاز کرده و موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز با تأکید بر موفقیت‌هایی که در راستای جذب دانشجو از ترکیه و جمهوری آذربایجان از سوی تعدادی از دانشگاه‌ها صورت گرفته، افزود: با توجه به تلاش‌هایی که از سوی دانشگاه تبریز انجام شد موفقیت‌های خوبی در جذب دانشجو خارجی به‌ویژه جمهوری آذربایجان کسب شد.

جوانپور با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از این دانشگاه ابراز کرد: روابط فرهنگی که میان جمهوری آذربایجان و تبریز وجود دارد عمیق و تاریخی است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه برای جذب دانشجو خارجی از کشور آذربایجان از حوزه پزشکی و دندانپزشکی آغاز کرد، یادآور شد: با توجه به سهمیه‌بندی که برای جذب دانشجویان خارجی وجود دارد این درخواست را داریم که برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز این سهمیه وجود نداشته باشد زیرا دانشجویان زیادی می‌آیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز مطرح کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است می‌توان بخشی از آموزش‌ها را در باکو به دانشجویان ارائه کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر پررنگ‌تر شدن روابط این دانشگاه با ترکیه و آذربایجان گفت: از نظر وزارت بهداشت هیچ منعی برای جذب دانشجوی پزشکی وجود ندارد و به نظر می‌رسد خود دانشگاه به لحاظ ظرفیت محدودیت ایجاد می‌کند.

جوانپور با تأکید بر لزوم افزایش رشته در برخی واحدهای آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر ثبت نام دانشجوی خارجی داشتیم و امسال نیز ۲۶۰ نفر ثبت‌نام کردند.

به گزارش آنا، در پایان این جلسه به‌مناسبت روز کارمند از کارمندان منتخب دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و بازنشستگان این دانشگاه با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

انتهای خبر/10792/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار