20 May-2024 الاثنين - 13 ذیقعده 1445 دوشنبه - 31 اردیبهشت 1403 19:43 (GMT) 19:43 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تجارت وحشت میلیاردرها با هالووین/ لیبرالیسم با تحریف سنت‌های مسیحی بار خود را بست!
سه شنبه 11 آبان ساعت 13:49
تجارت وحشت میلیاردرها با هالووین/ لیبرالیسم با تحریف سنت‌های مسیحی بار خود را بست!
اندیشه لیبرالیسم که به‌عنوان روزنه امید انسان معاصر برای انتخاب روش زندگی بهتر به جهان معرفی می‌شد هم‌اکنون به بهانه‌ای برای فرصت‌طلبان تبدیل شده تا از طریق تحریف اعتقادات مردم ازجمله سنت مسیحی هالووین به ثروت‌های بادآورده دست یابند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، در اینکه انسان معاصر به دلیل رشد جمعیت و محدود بودن منابع حق دارد از هر فرصت قانونی برای کسب درآمد استفاده کند شکی نیست اما برخی از نگرش‌های قرن بیستمی که توانستند به صورتی خارق‌العاده خود را به‌عنوان مکتبی نو به جهان معرفی کنند در کنار شعارهای فریبنده از جمله دفاع از حق انتخاب افراد جامعه، فرصتی بی‌بدیل را در اختیار فرصت‌طلبان قرار داده‌اند تا با توسل به هر حربه‌ای حتی تحریف اعتقادات چند هزارساله مذهبی و باستانی مردم به مال و مکنت برسند و بتوانند مالیات بیشتری پرداخت کنند تا به آن مکتب نو توان بیشتری برای خط بطلان کشیدن بر ارزش‌های مردمی ببخشند که روزی آن همان مکتب نو به آن‌ها قول محافظت از باورهایشان داده بود.

نمونه بارز عملکرد این‌گونه اندیشه‌های نو را می‌توان در تفکر لیبرالیسم که در اصل در قرن هفدهم در انگلستان متولد شد اما دوره رشد قارچ گونه خود را در ایالات‌متحده انجام داد، جستجو کرد. لیبرالیسم ازنظر لغوی به معنی آزادی‌خواهی با قوانین خاص است که باید آزادی شخصی را مهم‌ترین هدف سیاسی دولتی برآمده از رأی مردم قرار دهد. واضح است که در باب تفسیر معنای لیبرالیسم چندان مشکلی وجود ندارد و همان‌گونه که روشن است از آزادی‌خواهی، قانونمندی و برتری رأی فرد در جامعه سخن گفته‌شده اما در مقیاس میدانی این اندیشه با مشکل روبرو شده و نتوانسته از سابقه ذهنی مردمی که داعیه حمایتشان را داشته محافظت کند.

تجارت وحشت میلیاردرها با هالووین/ لیبرالیسم با تحریف سنت‌های مسیحی بار خود را بست!
شرکت در مراسم هالووین با البسه هراس‌آور

انحطاط اخلاق و انسانیت در غرب در سایه اندیشه سودآوری به هر وسیله‌ای

یکی از نمونه‌های واضح باز بودن راه سوءاستفاده در اندیشه لیبرالیسم به منظور استفاده از هر وسیله برای رسیدن به سود که در اندیشه اقتصادی کاپیتالیسم نهفته، تحریف سنت هالووین نزد مسیحیان است.

کلمه هالووین یک واژه مسیحی با ریشه‌ای اسکاتلندی و به معنای «بعدازظهر قدیسان» است. این مراسم تا قبل از اینکه تحریف شود در تعطیلات آخرین هفته ماه اکتبر هر سال با حضور مردم معتقد در کلیسا و روشن کردن شمع در کنار قبر مردگان و ارج نهادن به ارواح نیاکان انجام می‌شد. سنت هالووین در قرون‌وسطی این‌گونه بود که فقرا در بعدازظهر قدیسان به خانه‌های ثروتمندان می‌رفتند و در ازای دریافت غذا و نوشیدنی برای آن‌ها دعا می‌کردند.

تفکر لیبرالیسم با شعار آزادی فردی آن‌قدر در جنبه قانون‌گذاری و به کار گرفتن قوانین ضعیف ظاهر شده است که اجازه حضور شیطان‌پرستان را در متن مراسم مذهبی هالووین با قدمتی ۲ هزارساله صادر می‌کند

این سنت وقتی به دوره اوج ایالات‌متحده در دهه‌های میانی قرن بیستم رسید، به‌یک‌باره به تحریفی باورنکردنی کشیده شد و به‌جای یک مراسم سراسر سنتی و عرفانی، محفلی شد برای هیاهو و هیجان و درنهایت، بهانه‌ای برای تأمین منافع فرصت‌طلبان ثروت‌اندوز.

امروزه در مراسم هالووین دیگر خبری از حضور افراد محتاج جامعه در مقابل منزل ثروتمندان و دعا برای آنان و تشکر از پروردگار نیست. در تعطیلات آخر هفته ماه اکتبر هر سال کودکان با رفتن به در منازل همسایگان و اقدام کردن به قاشق‌زنی، از صاحبان منازل درخواست شکلات و آب‌نبات می‌کنند و بزرگ‌سالان به‌جای شرکت در مراسم بزرگداشت ارواح درگذشتگان با لباس‌هایی خاص به محافلی می‌روند که خانه‌های وحشت نام دارند.


بیشتر بخوانید:

چهره ترسناک بازیکنان بارسا در جشن هالووین

حمله مسلحانه بابا نوئل به جشن هالووین در تگزاس


شکلات‌های خاص هالووین، البسه مناسب شب هالووین و نیز نحوه شبیه‌سازی ترسناک‌ترین سمبل‌ها همان مواردی هستند که یک تجارت چند میلیارد دلاری را در غرب شکل داده‌اند. از همان اوایل اکتبر آن‌چنان تبلیغات گسترده‌ای در خصوص انواع و اقسام شکلات‌ها و آب‌نبات‌ها و البسه و ماسک‌های هالووینی آغاز می‌شود که اکثریت خانواده‌ها را به میدان رقابت برای به دست آوردن بهترین تولیدات شرکت‌های فعال در این زمینه می‌کشد.

همان تفکر لیبرالیسم با شعار آزادی فردی اما تحت قوانین خاص آن‌قدر در جنبه قانون‌گذاری و به کار گرفتن قوانین، ضعیف ظاهر شده است که اجازه حضور شیطان‌پرستان را در متن یک مراسم مذهبی با قدمتی ۲ هزارساله صادر می‌کند. این آزادسازی بدون برخورداری از چارچوب مناسب قانونی همان ماجرای گل‌آلود کردن آب به‌منظور ماهیگیری است.

عملکرد برخی کشیش‌ها به بهترین بهانه برای شرکت‌های تجاری تبدیل شد تا با ارائه حقه‌ها و ترفندهای مصنوعی بتوانند وحشت افراد از دنیای ارواح را بازسازی کنند

گذشته از سوءاستفاده مالی از این سنت مذهبی تحریف‌شده، راه برای دیگر موارد بسیار خطرناک‌تر هم بازاست. به‌عنوان‌مثال برخی از مبلغان مذهبی مسیحی با بینشی سطحی در دهه ۱۹۷۰ به این فکر افتادند که با دعوت مردم حتی جوانان و نوجوانان به خانه‌های خالی از سکنه و احضار ارواح، آنان را با دنیای پس از مرگ آشنا کنند. این کشیشان می‌خواستند با این حربه به مقابله با پرستش شیطان و بی بند و باری جامعه غرب بروند اما همین عملکرد بعدها به بهترین بهانه برای شرکت‌های تجاری تبدیل شد تا با ارائه حقه‌ها و ترفندهای مصنوعی بتوانند وحشت افراد از دنیای ارواح را بازسازی کنند. این موضوع هم اصل قضیه یعنی اعتقاد به عقوبت در دنیای پس از مرگ را به تمسخر می‌کشید، هم وسیله تأمین منافع فرصت‌طلبان بود و هم یک‌قدم در تأیید همان مبلغان شیطان‌پرستی بود که می‌توانستند بگویند ای مردم این است اعتقادات پوچ مذهبی شما که به وسیله‌ای برای غنی‌تر شدن ثروتمندان بدل شده است.

قرن بیستم سده محقق شدن اهداف تفکرات ضد دینی در غرب

همین اوضاع‌واحوال برگرفته از برخورداری از آزادی‌های سطحی فردی در خصوص سنت هالووین تا حدی پیش رفت که بسیاری از والدین تصمیم گرفته‌اند که اصلاً اجازه ندهند فرزندانشان در چنین مراسمی شرکت کنند و خود نیز آخر هفته‌ای را که نیاکانشان برای نزدیک‌تر شدن به خدا و ارج نهادن به ارزش‌های انسانی استفاده می‌کردند، به‌دوراز جامعه درگیر با روزمرگی می‌گذرانند.

شیطان پرستی، رویکردی دین ستیزانه (1)
اشاعه شیطان‌پرستی در غرب

وقتی متوجه می‌شویم که مشتریان شکلات‌ها، البسه و حقه‌های هراس‌انگیز هالووین در آمریکا در تعطیلات آخر هفته این اکتبر حدود ۱۰ میلیارد دلار برای این مراسم هزینه کردند به وخامت اوضاع بیشتر پی می‌بریم. این میزان حدود ۲ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. اگر هم بخواهیم مخارج این مراسم تحریف‌شده را با جزئیات، لیست کنیم مثنوی ۷۰ من کاغذ می‌شود.


بیشتر بخوانید:

تزئین وحشتناک کاخ سفید به مناسبت هالووین!+ تصاویر

فورد برای تکنولوژی لباس هالووین می‌سازد+ ویدیو


تاریخ ثابت کرده است که هجمه به اعتقادات و باورهای با ارزش و اصولی مردم مربوط به دین، نژاد، زبان یا سرزمینی خاص نمی‌شود و تقریباً مانند نوعی پاندمی عمل می‌کند و همه ادیان و ملل را هدف قرار می‌دهد. درست به همین دلیل است که باید از تاریخ درس گرفت و اجازه نداد که مراسم‌های ملی در کشورمان با سابقه تاریخی طولانی و روشن به جولانگاه فرصت‌طلبان و سودجویان مبدل شود.

انتهای پیام/۴۱۵۵/

انتهای خبر/10891/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار