27 April-2024 السبت - 19 شوال 1445 شنبه - 8 اردیبهشت 1403 9:44 (GMT) 9:44 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
پنالتی استقلال به درستی گرفته شد/ اخراج بازیکن سپاهان درست بود
شنبه 15 آبان ساعت 3:2
پنالتی استقلال به درستی گرفته شد/ اخراج بازیکن سپاهان درست بود
کارشناس داوری گفت: داوران دیدارهای استقلال و سپاهان قضاوت خوبی داشتند و مرتکب اشتباه تأثیرگذاری نشدند.

گروه ورزش خبرگزاری آنا، دیدارهای روز گذشته تیم‌های سپاهان و استقلال مقابل ذوب‌آهن و فجرسپاسی با اعتراض‌های زیادی به تیم‌های داوری همراه بود. در این مسابقات نیمکت‌ها آرام نبود و داور مسابقه ناچار به استفاده از کارت‌های زرد و قرمز خود برای کنترل مسابقه شد.

تورج حق وردی در مورد اتفاقاتی که در دیدار سپاهان با ذوب‌آهن رخ داد، عنوان کرد: در دربی اصفهان ابتدا یک پنالتی برای سپاهان گرفته شد که پیام حیدری داور مسابقه کاملاً به درستی تصمیم گرفت و باید این پنالتی به سود سپاهان اعلام می‌شد. در صحنه‌ای هم که بازیکن تیم سپاهان اخراج شد، به دلیل شدت ضربه‌ای که جلال‌الدین علی محمدی به صورت بازیکن ذوب‌آهن کوبید باید این کارت قرمز لحاظ می‌شد. به نظرم در لحظات حساس، داور مسابقه قضاوت خوبی داشت و باید به او نمره قبولی داد.

وی در مورد تصمیم‌های داور مسابقه فجرسپاسی و استقلال نیز با اشاره به صحیح بودن سوت‌های داور مسابقه خاطرنشان کرد: پنالتی که از سوی مرتضی منصوریان برای استقلال گرفته شد، کاملاً درست بود. بازیکن استقلال در محوطه جریمه با دست از سوی بازیکن فجرسپاسی گرفته شد و کارت زرد نیز باید داده می‌شد که داور کاملاً درست عمل کرد. درباره پنالتی که بازیکنان فجرسپاسی و کادر فنی این تیم به آن معتقد بودند نیز داور کاملاً درست تصمیم گرفت و نباید اعلام پنالتی می‌کرد. سیاوش یزدانی ابتدا توپ را زد و بازیکن فجرسپاسی به بازیکن استقلال برخورد کرد، بنابراین نباید پنالتی اعلام می‌شد.


بیشتر بخوانید:


کارشناس داوری خاطرنشان کرد: اینکه کادر فنی فجرسپاسی به شدت شلوغ می‌کرد و داور را تحت فشار قرار می‌داد، نیاز به مدیریت صحیح مسابقه دارد چون مشابه این اتفاق در دیدار سپاهان و ذوب‌آهن از سوی نیمکت دو تیم رخ داد و تنها نیمکت استقلال به تصمیم‌های داور اعتراض نداشت. امکان دادن کارت زرد و قرمز به همه وجود ندارد چون کسی در زمین باقی نمی‌ماند و داور ناچار خواهد شد همه را اخراج کند. داور چهارم و ناظر بازی می‌توانند اطلاعات کافی را به داور بدهند و داوران هم به چند نفر که بیش از دیگران اعتراض کرده بودند، کارت‌های زرد و قرمز خود را نشان دادند. قطعاً گزارش‌های لازم به دست کمیته انضباطی می‌رسد.

حق وردی عملکرد داوران را در دیدارهای مهم روز گذشته لیگ برتر فوتبال قابل قبول دانست و گفت: در مجموع قضاوت‌های داوران بازی‌های فجرسپاسی با استقلال و ذوب‌آهن با سپاهان کاملاً درست بود. آنها در تصمیمات سرنوشت‌ساز این بازی‌ها درست تصمیم گرفتند و در نتیجه اگر هم نمره‌ای از داور کم شود، به خاطر تصمیم‌هایی بوده که سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار نبوده است.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای خبر/10950/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار