28 March-2024 الخميس - 19 رمضان 1445 پنجشنبه - 9 فروردین 1403 10:10 (GMT) 10:10 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
رئیسی به دنبال فروپاشی تفکرات جاهلانه و تعصبات فامیلی است/ لزوم انتقال اخبار به رئیس‌جمهور از کانال‌های متفاوت
شنبه 15 آبان ساعت 3:21
رئیسی به دنبال فروپاشی تفکرات جاهلانه و تعصبات فامیلی است/ لزوم انتقال اخبار به رئیس‌جمهور از کانال‌های متفاوت
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه سخن حجت‌الاسلام رئیسی در این خصوص که خط قرمزی ندارد، به معنای فروپاشی دیوار تفکرات جاهلی گذشته است، گفت: این تفکرات جاهلی و تعصبات حزبی و فامیلی دید انسان را کوتاه می‌کند.

گروه سیاست خبرگزاری آنا، یکی از خواسته‌های اصلی مردم در مقطع کنونی مبارزه با فساد است و حجت‌الاسلام رئیسی نیز با همین شعار و با توجه با سوابقش در این حوزه، در انتخابات ریاست‌جمهوری نظر مردم را جلب کرد. به همین دلیل رویکرد دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل، مبارزه با فساد در زمینه‌های مختلف است و حجت‌الاسلام رئیسی سعی دارد جدیت خود در این زمینه را با بیان اینکه شخصاً هیچ خط قرمزی در میان اطرافیانش ندارد، نشان دهد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه اخیر هیئت دولت، با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به نوعی شرط ضمن رأی مردم به این دولت بوده است، گفت: «حتماً باید نسبت به احتمال بروز فساد حساس باشیم و به هیچ‌وجه از مبارزه با مصادیق آن غفلت نکنیم.»

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد، اول مسئولان با فرد خاطی برخورد کنند و سپس او را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی نمایند، گفت: «بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونانم و نه وزرا هیچ‌کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.» (اینجا بخوانید)

این رفتار حجت‌الاسلام رئیسی در مقابل عملکرد برخی رؤسای جمهور پیشین تعبیر می‌شود؛ به‌ عنوان‌ مثال حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد با حساسیتی که نسبت به اطرافیان و اقوام‌شان داشتند، تا جای ممکن مانع تجسس در امور آن‌ها و برخورد با تخلفات‌شان می‌شدند ولی حجت‌الاسلام رئیسی با بیان صریح اینکه خط قرمزی ندارد، نشان داد در این خصوص نگاه متفاوتی دارد.

بر همین اساس، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با بیان اینکه در دوران جاهلیت طایفه‌گرایی و قوم‌گرایی رواج داشت و یک ارزش حساب می‌شد، گفت: این تعصبات قومی و قبیله‌ای در دوران اخیر تبدیل به تعصبات حزبی شده است.

جاهلیت مدرن در رفتارهای سیاسی بعضی افراد دیده می‌شود

وی افزود: متأسفانه عده‌ای با اینکه خودشان را روشنفکر می‌دانند ولی رفتار و اندیشه آن‌ها کاملاً جاهلی است و حقیقتاً امروزه جاهلیت مدرن در رفتارهای سیاسی بعضی افراد دیده می‌شود. رفتار و عمل برخی از رؤسای جمهور پیشین مطابق با همین اصل، رفتاری جاهلانه بود و اطرافیان خود را تبدیل به خط قرمزی کرده بودند و کسی حق نداشت از آن‌ها اسم ببرد و در زندگی آن‌ها جست‌وجو کند.


بیشتر بخوانید:

روحانی کشور را با اشرافی‌گری اداره می‌کرد / نهیب رئیسی به مسئولان در جلسات خصوصی

ادعای حجاریان درباره نظامی بودن اکثریت استانداران جدید درست است؟

سفرهای استانی رئیس‌جمهور با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود/ مسئولان دولت قبل به سفرهای استانی اعتقاد نداشتند


عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از رؤسای جمهور پیشین به‌گونه‌ای عمل می‌کردند که کسی حق نداشت بدون وضو نام اطرافیان‌شان را ببرد، تصریح کرد: اگر کسی اسمی از اطرافیان رؤسای جمهور پیشین می‌برد، جریان بهتان، هتک و توهین به آن‌ها شروع می‌شد و برخورد جدی با آن‌ها صورت می‌گرفت.

سلیمی با تأکید بر اینکه سخن حجت‌الاسلام رئیسی در این خصوص که خط قرمزی ندارد، به معنای فروپاشی دیوار تفکرات جاهلی گذشته است، اظهار کرد: این تفکرات جاهلی و تعصبات حزبی و فامیلی دید انسان را کوتاه می‌کند و مانع دیدن حقایق می‌شود؛ به همین دلیل سخنان روز چهارشنبه (۱۲ آبان‌ماه) رئیس‌جمهور امیدبخش است، زیرا اگر این موانع نباشد، واقعیات با شفافیت کامل به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود.

رئیسی به دنبال فروپاشی تفکرات جاهلانه و تعصبات فامیلی است/لزوم انتقال اخبار به رئیس‌جمهور از کانال‌های متفاوت

وی ادامه داد: اگر دیوار این تعصبات فامیلی و حزبی فروبریزد، دیگر شخصی مانند آقای روحانی به‌ عنوان رئیس‌جمهور نمی‌گوید که من در ماشین از مردم نظرسنجی کردم یا اینکه مردم را تمسخر کند و بگوید من هم صبح جمعه فهمیدم یا مانند آقای احمدی‌نژاد خطاب به مردم بگوید گوجه‌ فرنگی در محل ما ارزان است از اینجا بخرید! در این مسائل تفاوتی میان اشخاص نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر من رفتار حجت‌الاسلام رئیسی سنجیده و منطقی است، گفت: این کار آقای رئیسی به مردم امید می‌دهد زیرا از یک‌سو اطرافیان رئیس‌جمهور در حرم امن نیستند و مراقب اعمال‌شان هستند و از طرف دیگر واقعیات به‌صورت کامل و شفاف به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود و اخبار صرفاً از یک کانال خاص به وی منتقل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم علاوه بر بیان چنین موضوعاتی توسط رئیس‌جمهور و سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی وی، اخبار از کانال‌های متفاوت به وی منتقل شود تا این رفتار قبیله‌ای کلاً منسوخ شود و یک رفتار معقول و منطقی بر نوع حکمرانی در کشور حاکم شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: ما از این رویکرد سازنده رئیس‌جمهور استقبال می‌کنیم و امیدواریم این رفتار تکثیر شود تا اطرافیان تمام مسئولان بدانند خط قرمز نیستند؛ وقتی‌که رئیس‌جمهور این حرف را می‌زند، وزرا، استانداران و سایر اجزای دولت هم باید به این اصول پایبند باشند، و این کار باعث پویایی بیشتر سیستم اجرایی کشور می‌شود تا ان‌شاءالله دولت‌مردان با تلاش بیشتر مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام/

انتهای خبر/10985/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار