03 May-2024 الجمعة - 25 شوال 1445 جمعه - 14 اردیبهشت 1403 6:30 (GMT) 6:30 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تحقیق‌وتفحص جامع از نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای
یکشنبه 16 آبان ساعت 0:20
تحقیق‌وتفحص جامع از نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای را نیازمند تحقیق و تفحصی جامع دانست و گفت: سرانجام نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای در این تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای را نیازمند تحقیق و تفحصی جامع دانست و گفت: سرانجام نامعلوم ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه‌ای در این تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ در مجلس گفت: ارز ۴۲۰۰ پرونده طولانی دارد و از همان زمان که به ارز جهانگیری معروف شد، تعداد بسیاری این ارز را دریافت کرده و حتی کالای اساسی وارد نکردند. حدود ۱۸ میلیارد دلار با قیمت‌های مختلف ارز یارانه‌ای دریافت و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده و با نرخ آزاد فروختند و یا کلا کالایی وارد نکردند.

وی ادامه داد: براین اساس این موضوع نیاز به یک تحقیق و تفحص جامع دارد تا مشخص شود، چه کسانی این ارز را دریافت کرده اند و آیا طبق تعهد خود عمل کرده‌اند یا خیر.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی در بسیاری اوقات این مسایل را بررسی می‌کنند، اما اکنون مجلس به عنوان پشتیبان وارد این کار شده تا گزارش‌های متقن و دقیقی که به دستش می‌رسد را تجمیع کرده و به دستگاه قضایی ارسال کند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای خبر/11003/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار