12 May-2024 الأحد - 5 ذیقعده 1445 یکشنبه - 23 اردیبهشت 1403 10:6 (GMT) 10:6 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سهم هر دستگاه در تصادفات رانندگی چقدر است؟
یکشنبه 16 آبان ساعت 22:42
سهم هر دستگاه در تصادفات رانندگی چقدر است؟
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بالغ بر ۳۶ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه رانندگی در کشور داریم که در ۲۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور تردد دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری خود که صبح امروز ۱۷ آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر ۳۶ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه رانندگی در کشور داریم که در ۲۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور تردد دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ما همیشه ۴ مأموریت اصلی مدیریت ترافیک، تسهیل عبور و مرور، کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی و... داریم که بر گرفته از قانون است.

وی گفت: از ۳۰ سازمانی که در بحث تصادفات و کاهش جانباختگان ترافیکی سهم دارند، نزدیک به ۱۹ درصد سهم پلیس راهور است و ما در قالب ۶۲۰۰ تیم و واحد گشتی در کشور انجام وظیفه می‌کنیم.

هادیانفر با اشاره به اینکه روزانه ۴۵ تا ۶۰ نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند بیان کرد: براساس قانون، سهم دستگاه‌ها در حوادث ترافیکی مشخص شده و وزارت راه ۳۳ درصد، پلیس ۱۹ درصد، وزارت صمت ۱۵ درصد، صداوسیما ۱۲ درصد، وزارت بهداشت ۱۱ درصد، وزارت کشور ۱۰ درصد مسئولیت دارد و امیدواریم دستگاه‌های مربوطه جدی‌تر پای کار بیایند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از سال ۸۵ که تصادفات کشور نزدیک به ۸۸۶ هزار بود، در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ هزار کاهش داشت و در بحث جانباختگان نیز کاهش اثربخشی و در سال ۹۹ نزدیک به ۱۵ هزار جانباخته داشتیم.

وی گفت: به صورت میانگین در طول این ۱۵ سال، نزدیک به ۱۹ هزار جانباخته در تصادفات رانندگی داشتیم.

در حال تکمیل...

انتهای خبر/11112/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار