27 April-2024 السبت - 19 شوال 1445 شنبه - 8 اردیبهشت 1403 2:52 (GMT) 2:52 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سلامتی ورزشکاران را فدای چیزی نکنیم/نباید اسیر برگزاری لیگ شویم
دوشنبه 1 دی ساعت 11:10
سلامتی ورزشکاران را فدای چیزی نکنیم/نباید اسیر برگزاری لیگ شویم
بیست و هشتمین جلسه ستاد بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی به‌صورت وبینار برگزار شد و در این نشست رئیس کمیته ملی پارالمپیک بر سلامتی ورزشکاران تأکید داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از کمیته ملی پارالمپیک، وبینار ستاد بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی برگزار شد. در این جلسه تصویب شد که تعداد روزهای اردوهای آمادگی بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تا پایان سال جاری افزوده شود. به این ترتیب که اولویت اول (شانس طلا) از ۲۵ روز به ۳۰ روز، اولویت دوم (شانس نقره) از ۲۰ روز به ۲۵ روز، اولویت سوم (شانس برنز) از ۱۵ روز به ۲۰ روز و اولویت چهارم از ۱۰ روز به ۱۵ روز تبدیل شود.

ضمناً فدراسیون‌ها موظف شدند فیلم تمرینات ورزشکاران را تهیه و به کمیته پارالمپیک ارسال کنند.

در بخش دیگری از جلسه نیز تصمیم گرفته شد که فدراسیون‌ها، نمونه پیشنهاد‌های تجهیزات و البسه مورد نیاز را تا ۲۵ بهمن جهت بررسی در کارگروه تخصصی به پارالمپیک ارسال نمایند.

در خصوص بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱ نیز مقرر شد که فدراسیون‌ها برای رشته‌های بدمینتون، تنیس، گلبال، اشنا، دوومیدانی، پاراوزنه برداری، بوچیا، بسکتبال با ویلچر و تکواندو تا پایان سال جاری، حداقل یک دوره استعداد گزینی را جهت ارزیابی اولیه وضعیت جوانان اجرا کنند و پیشنهاد‌های پارالمپیک و فدراسیون‌ها برای بهبود وضعیت جوانان در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

خسروی وفا: سلامتی ورزشکاران را فدای چیزی نکنیم

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این نشست اظهار کرد: پیشنهاد داریم که تعداد روزهای اردوها را بیشتر کنیم تا استاندارد قرنطینه را در شرایط کرونایی رعایت کرده باشیم. نباید سلامتی ورزشکاران را فدای چیز دیگری کنیم. از ورود و خروج مکرر مربی، ورزشکاران و عوامل برگزاری در طول مدت برگزاری اردوها باید پرهیز شود تا ویروس به شرکت‌کننده‌ها انتقال داده نشود.

وی افزود: برای بیشتر شدن تعداد روزهای اردوها، تیم‌های ملی مهم هستند و نباید اسیر برگزاری لیگ باشیم. در واقع، برنامه تیم‌های ملی مقدم بر برگزاری لیگ است و لیگ‌ها باید در خدمت تیم‌های ملی باشند.

خسروی وفا با تأکید مجدد بر کنترل وضعیت پزشکی ورزشکاران خاطرنشان کرد: در ستاد تصویب شده بود که ورزشکاران با خود اظهاری در شرایط کرونایی، آخرین وضعیت سلامتی و پزشکی خود را گزارش کنند ولی متأسفانه فقط یک‌سوم این کار را انجام داده‌اند و بعضاً به‌طور ناقص. لذا تأکید می‌کنم که حمایت‌ها و پرداخت‌ها منوط به خود اظهاری صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین در پایان در خصوص لزوم برگزاری اردوها متناسب با شرایط آب و هوایی توکیو نیز تأکید کرد.

انتهای خبر/1629/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار