20 May-2024 الاثنين - 13 ذیقعده 1445 دوشنبه - 31 اردیبهشت 1403 20:50 (GMT) 20:50 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تفتیان با برنامه مربی فرانسوی تمرین می‌کند/ اردوی برون مرزی برای حدادی خواهیم داشت
چهارشنبه 3 دی ساعت 11:25
تفتیان با برنامه مربی فرانسوی تمرین می‌کند/  اردوی برون مرزی برای حدادی خواهیم داشت
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: مربی احسان حدادی به ایران نمی‌آید، اما پس از یک اردوی تمرینی 30 روزه در جزیره کیش برای حضور در یک اردوی برون مرزی برنامه‌ریزی کردیم.

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره جلسه رئیس فدراسیون دوومیدانی با سرپرست کاروان ورزشی ایران گفت: طبق برنامه مدونی که کمیته ملی المپیک در نظر گرفته، روز گذشته فدراسیون دوومیدانی با سرپرست کاروان جلسه داشت تا گزارش در مورد ورزشکاران المپیکی و کسانی که شانس کسب سهمیه دارند، ارائه دهد. در این جلسه در مورد وضعیت دو ملی‌پوش المپیکی هم توضیحاتی ارائه شد و با توجه به اینکه دوومیدانی‌کاران نیاز به ابزار و امکانات دارند، بودجه مضاعف برای آنها در نظر گرفته شده است که تا پایان سال به این فدراسیون اختصاص داده می‌شود. البته مبلغ آن مشخص نیست.

وی در مورد وضعیت احسان حدادی و برگزاری اردوی او در کیش اظهار کرد: برنامه تمرینی حدادی در جزیره کیش از شنبه آغاز می‌شود. البته مربی آمریکایی او با توجه به شرایط سنی و شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند در ایران حضور پیدا کند. حدادی به مدت 30 روز در کیش حضور دارد و بعد از آن چند روزی در تهران استراحت می‌کند و سپس طبق برنامه‌ای که فدراسیون برای او در نظر گرفته یک اردوی برون‌مرزی خواهد داشت. با توجه به اینکه مربی او چند شاگرد دیگر از کشورهای چین و هند دارد به احتمال زیاد طبق هماهنگی‌های صورت گرفته اردوی برون‌مرزی را برای او در یکی از کشورهای آمریکا، چین یا ترکیه در نظر خواهیم داشت.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت تفتیان دیگر ملی‌پوش المپیکی کشورمان عنوان کرد: از ابتدای آبان تفتیان به همراه چراغی و خسروی، مربی و ماساژور او در آکادمی ملی المپیک تمرینات را پیگیری می‌کنند. اردوی او تا اول بهمن ادامه خواهد داشت و بعد از آن به احتمال زیاد به فرانسه می‌رود و زیر نظر مربی فرانسوی‌اش تمرینات را پیگیری می‌کند.

رضایی در پاسخ به این سؤال که تفتیان با مربی فرانسوی خود تمرینات خود را ادامه می‌دهد و آیا فدراسیون از عملکرد این مربی راضی هست یا خیر؟ عنوان کرد: ما در سال منتهی به المپیک قرار داریم و نمی‌توانیم تغییرات عمده در برنامه ورزشکاران ایجاد کنیم، ضمن اینکه تفتیان با این مربی به سهمیه المپیک رسیده و جواب گرفته است. او هم‌اکنون برنامه تمرینی خود را از مربی فرانسوی می‌گیرد. به همین خاطر پس از پایان اردوی تمرینی‌اش در ایران به فرانسه می‌رود و با مربی‌اش تمرین می‌کند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت مهدی پیرجهان و برگزاری اردوی برون‌مرزی برای او اظهار کرد: از 15 آذر ماه پیرجهان به مدت 45 روز در جزیره کیش اردو دارد. بعد از آن طبق برنامه‌ای که فدراسیون برای او در نظر گرفته یا در آفریقای جنوبی یا ترکیه یک اردوی برون‌مرزی خواهد داشت. البته به احتمال قوی این اردو در ترکیه خواهد بود. خدا را شکر پیرجهان از نظر تمرینی شرایط بسیار خوبی دارد و یکی از شانس‌های ما برای کسب سهمیه المپیک است. او حتی در صورتی که نتواند ورودی المپیک را کسب کند، از طریق رنکینگ شانس حضور در المپیک را دارد. برای اینکه ورزشکاران در المپیک حضور پیدا کنند رنکینگ باید 24 باشد که به این معنی است که 40 نفر توانایی حضور در المپیک از طریق رنکینگ را دارند که خوشبختانه پیرجهان این شرایط را دارد.

وی همچنین در مورد قرارداد حسین توکلی به‌عنوان مربی بدنساز عنوان کرد: حدادی با همان تیم قبلی خود کار می‌کند و حسین توکلی به‌عنوان مربی بدنساز با او کار خواهد کرد. ما مسابقات قهرمانی آسیا در چین و همچنین میدان المپیک و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و حدادی در هر سه مسابقه شانس کسب مدال را دارد، بنابراین باید تمام شرایط را برای کسب مدال توسط او مهیا کنیم.

انتهای خبر/2051/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار