28 April-2024 الأحد - 20 شوال 1445 یکشنبه - 9 اردیبهشت 1403 17:5 (GMT) 17:5 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
طلا سقف ۱۹۰۰ دلار را می شکند؟
چهارشنبه 3 دی ساعت 23:49
طلا سقف ۱۹۰۰ دلار را می شکند؟
قیمت طلا با حمایت جمهوری‌خواهان از درخواست لحظه آخری ترامپ برای افزایش پرداخت مستقیم حمایت‌های مالی به آمریکایی‌ها ، کمی تغییر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اگر آخرین حواشی ایجاد شده از طرف «دونالد ترامپ» نبود ، احتمالاً طلا با افت قیمت روبه‌رو می‌شد.  

پایان روند نزولی قیمت طلا

روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار آن‌هم بعد از افزایش روز گذشته و در حالی که بازارها منتظر نتیجه بسته‌ حمایتی 900 میلیارد دلاری کووید-۱۹ توسط کنگره بودند، رئیس جمهور آمریکا از امضای آن خودداری کرد تا طلا به روند سه روزه نزولی خود پایان دهد.

بر اساس گزارش اینوستینگ، ترامپ اواخر روز سه شنبه با انتشار ویدئویی در توئیتر خود، سرمایه گذاران را متحیر کرد و در آنجا 600 دلار کمک ناشی از این بسته ارائه شده از سوی کنگره را «شرم‌آور» خواند و خواستار افزایش آن به 2000 دلار برای هر فرد یا 4000 دلار به ازای هر خانواده شد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور که دوره او در 20 ژانویه به پایان می رسد ، گفته است که در غیر این صورت لایحه را امضا نمی کند اما در مورد وتو کردن صریحاً اعلام نظر نکرده است.

بسته مالی با حمایت قاطع جمهوری‌خواهان همسوی ترامپ و دموکرات‌هایی که مخالف او هستند، در کنگره تصویب شد. پس از ماه‌ها مذاکره درباره محرک مالی، دو طرف به نتیجه رسیدند ، اما حالا ترامپ خواستار تغییرات مختلف در این لایحه شده است.

اما خواسته های ترامپ برای هر دو طرف معضل است ، زیرا آمریکایی‌ها فوراً به کمک‌ مالی برای رهایی از بحران اقتصادی ناشی از کرونا احتیاج دارند .

واکنش فلز زرد به حاشیه سازی های ترامپ

«اد مویا»، تحلیلگر OANDA (صرافی بین‌المللی) نیویورک، گفت: قیمت طلا با حمایت جمهوری‌خواهان از درخواست لحظه آخری ترامپ برای افزایش پرداخت مستقیم حمایت های مالی به آمریکایی ها ، کمی تغییر کرده است.

او معتقد است طلا می تواند در روزهای پایان سال میلادی با نوسانات زیادی رو به رو شود ، اما اگر قیمت محرک‌های مالی بر هر آمریکایی افزایش پیدا کند ، طلا می تواند سقف 1900 دلار را بشکند. 

اولین افزایش قیمت طلا از روز جمعه

در معاملات روز چهارشنبه ، معاملات طلا برای تحویل در ماه فوریه در نیویورک با قیمت 1،878.10 دلار معامله شد که 7،80 دلار یا 0.4 درصد رشد داشت.

این اولین افزایش قیمت از روز جمعه برای طلا بود. فلز زرد در سه معاملات گذشته 1٪ را در مجموع از دست داده بود و زیر قیمت 1868 دلار قرار داشت. در معاملات روز چهارشنبه ، قیمت طلای نقدی به ۱۸۶۹ دلار رسید.

در حال حاضر سایت اینوستینگ به سرمایه‌گذاران فروش طلا را پیشنهاد می‌کند.

قیمت نفت بالاخره صعودی شد

بر اساس گزارش «مارکت واچ»، معاملات نفت خام روز چهارشنبه به شدت بالاتر بسته شد. زیرا گزارشی از سازمان اطلاعات انرژی کاهش موجودی نفت خام ایالات متحده را نشان می دهد. نفت وست تگزاس اینترمدییت با افزایش 1.10 دلار یا 2.3٪ ، به قیمت هر بشکه 48.12 دلار رسید. نفت خام برنت نیز با افزایش ۱.۹۲ درصدی، دوباره بیش از ۵۰ دلار شد و به قیمت قیمت هر بشکه ۵۱.۰۴ رسید.

چهارشنبه ، به دو روز روند نزولی بازار نفت خام پایان داد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر دستیابی پیمان تجاری توسط انگلیس و اتحادیه اروپا نیز به حمایت از قیمت نفت کمک کرده است.

انتهای خبر/2113/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار