19 May-2024 الأحد - 12 ذیقعده 1445 یکشنبه - 30 اردیبهشت 1403 21:18 (GMT) 21:18 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
همدستان زم به دو تا 10 سال حبس محکوم شدند/ پرونده هواپیمای اوکراینی از دادسرای نظامی به دادگاه ارسال می‌شود/ 22 نفر از مرتبطین با پرونده طبری دستگیر شدند
سه شنبه 16 دی ساعت 7:44
همدستان زم به دو تا 10 سال حبس محکوم شدند/ پرونده هواپیمای اوکراینی از دادسرای نظامی به دادگاه ارسال می‌شود/ 22 نفر از مرتبطین با پرونده طبری دستگیر شدند
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مورد 6 نفر دیگر از متهمان پرونده زم حکم صادر شده و هر کدام به دو تا 10 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قضایی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود که امروز  برگزار شد، در رابطه با سند تحول قضائی گفت: سند تحول قضائی به عنوان مرامنامه حکمرانی قضائی ارائه شد و مورد اقبال عمومی از ناحیه فرهیختگان قرار گرفت. این سند، سند عدالت، خدمت به مردم و اعتماد به شهروندان و استمداد از آنها در پایه عدالت و دادگستری است. نقش و مشارکت مردم در سند تحول بیانگر این است که مردم صاحبان اصلی و ذی‌نفعان واقعی این سند تحول هستند.

وی در رابطه با رسیدگی به همدستان زم و به خصوص شیرین نجفی افزود: این پرونده ابعاد گسترده‌ای دارد که رسیدگی به آن به اتمام نرسیده است در مورد 6 نفر دیگر از متهمان این پرونده حکم صادر شده و از دو تا ده سال حبس محکوم شدند که شیرین نجفی هم دستگیر شده و همین کیفر خواست برای او  صادر شده البته حکم به قطعیت نرسیده و در مرحله تجدید نظر است. هفته آینده سایر متهمین این پرونده هفته آینده تشکیل می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد جزئیات پرونده هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: در دو بخش اقداماتی در مورد این پرونده صورت گرفته است. بخش پرداخت غرامت و خسارت به خانواده‌های آنها صورت گرفته که اگر پرداخت نشده به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین بلافاصله بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی، بررسی‌ها علت وقوع این حادثه انجام شد. تحقیقات این پرونده تکمیل شده و تا پایان ماه جاری پرونده از دادسرای نظامی به دادگاه ارسال می شود. گزارشات کارشناسی در اختیار خانواده جانباختگان قرار گرفته است.

اسماعیلی در مورد پرونده اکبر طبری خاطرنشان کرد:  22 متهم در مورد این پرونده دستگیر شدند که به زودی دادگاه آنها برگزار می‌شود، این پرونده هنوز در دیوان عالی کشور است.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

انتهای خبر/2490/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار