28 April-2024 الأحد - 20 شوال 1445 یکشنبه - 9 اردیبهشت 1403 23:7 (GMT) 23:7 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
مسیر ریلی رشت - کاسپین طبق برنامه تحویل می‌شود
چهارشنبه 24 دی ساعت 22:39
مسیر ریلی رشت - کاسپین طبق برنامه تحویل می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید،

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این نوید را برای مردم کشور داریم به‌زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می‌شود.

خادمی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسیر از مسیرهای اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور بود که در ادامه مسیر ریلی قزوین - رشت در حال احداث است.

وی افزود: هدف این پروژه اتصال مسیر ریلی کشور به ساحل دریای خزر است و به این ترتیب اتصال کریدور شمال - جنوب از دریای جنوب به دریای شمال را در آینده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی رشت - کاسپین ۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرای آن در دست اقدام بوده و خوشبختانه تا شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و ۳۱ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی است.

خادمی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به‌زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل کریدور شمال – جنوب در قطعه گیلان، عنوان کرد: با این اتصال می‌توانیم در حوزه ترانزیت به سمت روسیه و مناطق شمالی آسیا و سپس اروپا فعال شویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری دولت برای این پروژه هزینه شده و ارزش به‌روز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

خادمی یادآور شد: برای تکمیل باقی‌مانده پروژه خط ریلی رشت - کاسپین حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم تا بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.

انتهای خبر/3453/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار