29 April-2024 الاثنين - 21 شوال 1445 دوشنبه - 10 اردیبهشت 1403 10:45 (GMT) 10:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
کنسرسیوم 5 دانشگاه برتر ایرانی دوره مشترک برگزار می‌کنند
دوشنبه 29 دی ساعت 12:18
کنسرسیوم 5 دانشگاه برتر ایرانی دوره مشترک برگزار می‌کنند
کنسرسیوم 5 دانشگاه برتر ایرانی با برگزاری دوره‌های مشترک در رشته‌های بیوانفورماتیک، بیومتریال، نوروساینس، مهندسی داروسازی و مهندسی تجهیزات بیمارستانی موافقت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست معاونان بین‌الملل کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایرانی با رویکرد توسعه همکاری‌های مشترک در داخل و خارج از کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

این نشست با حضور رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهدی مقتدایی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، محمدحسین صراف زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، عبدالرضا سیم‌چی معاون بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف، رحیم زمانیان نماینده معاونت بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سایر مدیران برگزار شد.

محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه پروپوزال برگزاری دوره‌های مشترک کنسرسیوم ۵ دانشگاه برتر، گفت: به منظور بازاریابی (Marketing) برای دانشگاه‌های عضو کنسرسیوم همکاری، تاکنون جلسات متعددی با معاونان و نمایندگان بین‌الملل این مجموعه‌ها برگزار شده است.

وی افزود: طی جلسات به این نتیجه دست یافتیم که بدون در نظر گرفتن نقاط مشترک دانشگاه‌ها و حذف وجوه رقابتی رویداد مثبتی رخ نخواهد داد پس تعریف دوره یا دوره‌های مشترک میان پنج دانشگاه برای جذب دانشجویان بین‌المللی مورد اتفاق‌نظر قرار گرفت.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به تلاش‌های انجام شده در این مسیر توسط دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و شریف اشاره کرد و اظهار داشت: در نهایت معاونت بین‌الملل دانشگاه شریف با انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی، پروپوزال پیشنهادی برگزاری دوره‌های مشترک را آماده کرده است.

امیرحسین باقرپور، کارشناس مسئول رتبه‌بندی و برندینگ دانشگاه صنعتی شریف با تشریح پروپوزال گفت: در صورت توافق برای برگزاری دوره مشترک باید شرایط و فاکتورهای مختلفی چون دلیل تشکیل دوره، دقت در انتخاب دانشگاه‌های همکار، اطمینان از زیرساخت‌های آموزشی و اداری، ارتباط پیوسته و مؤثر از طریق جلسات منظم، ارزیابی منابع مالی مورد نیاز و شفافیت در اهداف و مسئولیت‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

باقرپور، موضوع انتخاب و چینش نمایندگان دانشگاه‌ها، اعمال قوانین و آیین‌نامه‌ها، پیش‌بینی چالش‌ها و مشکلات، تعریف شاخص کلیدی عملکرد (KPI) و پایش آن‌ها، مسائل پرداخت شهریه و تهیه پروپوزال اولیه و انعقاد تفاهم‌نامه در صورت تصمیم بر تعریف و برگزاری دوره‌ها را مهم برشمرد و گفت: در تهیه پروپوزال اولیه باید برنامه آموزشی، مقوله جابجایی اساتید و دانشجویان، فرآیند پذیرش، امور اجرایی، ثبت‌نام و صدور مدرک دیده شود.

وی بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه‌ها پس از تأیید پروپوزال تأکید کرد و گفت: در این تفاهم نیز باید نسبت به تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها و کمیته‌های تصمیم‌گیرنده اقدام کرد و همچنین باید تعهدات مالی دانشگاه‌های همکار، جزئیات ساختاری دوره، پذیرش، ثبت‌نام، مقررات اعتراض، تعهدات مالی دانشجویان، کیفیت‌سنجی دوره، مالکیت معنوی و مدت توافق، شرایط تمدید یا تعلیق را نیز در نظر گرفت.

باقرپور شرایط اجرا، مدیریت و نظارت بر دوره را نیز تشریح و نمونه‌هایی از دوره‌های مشترک اجرا شده توسط دانشگاه‌های همکار در خارج از کشور را برای حاضران ارائه کرد.

در این گردهمایی، اعضای حاضر ضمن موافقت با کلیات پروپوزال ارائه شده به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد با تکیه بر توافقات قبلی و تصمیمات جلسه، برگزاری دوره در رشته‌های بیوانفورماتیک، بیومتریال، نوروساینس، مهندسی داروسازی و مهندسی تجهیزات بیمارستانی به‌عنوان رشته‌های مشترک میان دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی عضو کنسرسیوم، مورد بررسی قرار گیرند.

همچنین با تأکید معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر اهمیت شروع این سطح از همکاری‌ها حتی با برگزاری یک دوره مشترک، پیشنهاد‌ها دیگری چون برگزاری مدرسه تابستانی و استفاده از سامانه‌های موکس برای برگزاری دوره‌ها نیز مطرح و قرار شد ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

در پایان مقرر شد با هدف بررسی و اعلام نظر نهایی در خصوص زوایای مختلف برگزاری دوره یا دوره‌های مشترک، نشست بعدی کنسرسیوم با حضور معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شود.

انتهای خبر/3640/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار