28 April-2024 الأحد - 20 شوال 1445 یکشنبه - 9 اردیبهشت 1403 23:21 (GMT) 23:21 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تشریح موفقیت های شرکت ایران سیب در صنعت ساختمان
دوشنبه 29 دی ساعت 11:20
تشریح موفقیت های شرکت ایران سیب در صنعت ساختمان
شرکت ایران سیب با برنامه ریزی مدون و جامع در تلاش است ساختار شکنی کرده و نوع ارتباطات حاکم بر صنعت کشور را که به صورت شبکه ای و سینه به سینه است را تغییر دهد و باعث افزایش مشتریان برای فعالان در زمینه کاری خود شود و نیز مشتریان نیاز های خود را راحت تر رفع نمایند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عدم انسجام و یکپارچگی اطلاعات فنی و اجرائی در حوزه صنعت ساختمان، موجب شده است علاوه بر رشد قیمت تمام شده از کیفیت، ایمنی و سرعت پیشرفت مورد انتظار، بهره مند نباشیم. زیرا شناسایی و دسترسی به مهندسین مجرب، تولید کنندگان اصلی، تامین کنندگان دست اول، پیمانکاران و مقاطعه کاران توانمند، اطلاع دقیق از قیمت ها، عقد قراردادهای حقوقی بر حسب قوانین جاری کشور، اخذ مشاوره آنی از متخصصین و امثالهم بسیار دشوار است. در سالهای اخیر شاهد هستیم که فروشگاه های مبتنی بر وب، فرهنگ خرید کالا را دگرگون کرده اند.

ایران سیب با کمک به بهبود روابط بین پیمانکاران و کارفرمایان گامی ارزشمند و بزرگ در راستای پیشرفت صنعت ساختمان برداشته است.همچنین نیز این مجموعه با ایجاد حس رقابت و بالابردن کیفیت در اجرای پروژه ها سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به مشتریان را بالاتر خواهد برد. با مهندس امیرحسین سجده، مدیرعامل این شرکت گفت و گو کردیم که با هم می خوانیم:

ایده اولیه پروژه ایران سیب درسال2017 در خلال یک پروژه ساختمانی در تهران شکل گرفت جریان از این قرار بود که به  دلایلی سرپرست کارگاه در میانه پیشرفت پروژه دست از کاربرداشت واز پروژه خارج شد. خروج ایشان چالشی برای انتخاب جانشینی شایسته به منظور جایگزینی با وی و ادامه روند پروژه شکل گرفت. زمان بردن انتخاب سرپرست کارگاه جدید و مطمئن باعث شد تا ایده تغییر در نوع ارتباط کارفرمایان و پیمانکاران قوت بگیرد. بنای کار بر این نهاده شد پروژه ای سایت محور با ایجاد بستری مناسب برای برقراری ارتباط پویا میان کارفرمایان و پیمانکاران شکل گیرد.

شرکت ایران سیب با برنامه ریزی مدون و جامع در تلاش است ساختار شکنی کرده و نوع ارتباطات حاکم بر صنعت کشور را که به صورت شبکه ای و سینه به سینه است را تغییر دهد و باعث افزایش مشتریان برای فعالان در زمینه کاری خود شود و نیز مشتریان نیاز های خود را راحت تر رفع نمایند.

 

به طور کلی این ایده، ایده تکی نیست و سال ها قبل این ایده شکل گرفته ولی روش پیاده سازی این پروژهخاص بوده و به دلیل شبکه ارتباط سنتی حاکم بر بازار ساختمان و صنعت در کشور ایران بسیاری از فعالان در این زمینه به انتقاد از پروژه ایران سیب پرداخته اصرار به غیرقابل تغییر بودن روند سنتی حاکم بودند.

با این وجود طیف گسترده ای از این فعالان با استقبال، مایل به همکاری گسترده با مجموعه ایران سیب بوده و مایل به تغییر این سیستم سنتی بودند.

 

پروژه ایران سیب که در طی دو سال امکان سنجی و با تکمیل بانک اطلاعاتی خود (بیش از 20000 اطلاعات جامع) که شامل پیمانکاران و کارفرمایان فعال در زمینه احداث، معماری، طراحی، خدمات رسانی، لجستیک و غیره میشود به طور رایگان و بدون هیچ چشم داشتی در راستای ایجاد رقابت و پیشرفت در این حوزه گامی بزرگ و انقلابی برداشته است.

 

چون کار ساختمان و احداث مبتنی بر اعتماد و کیفیت کاری است خیلی سخت میشود ایده جدید را بین پیمانکاران و کارفرمایان که روند سنتی خودشان را قبول دارند و مایل هستند حفظش کنند معرفی کرد  ما هم با توجه به نیاز ها و انتخاب ها، سنایوریی را نوشتیم که بی شک کاملا ویژه و خاصاست و باتوجه به تجربه فعالیت هایی که مدت ها قبل کردیم پروژه را با پشتوانه ای سایت محور با دیتابیسی هوشمند بنا کردیم که بتوانیم راحت تر این دو قشر مشتریان و پیمانکاران را ارتباط بدیم که هم اعتماد آنها را جلب کنیم ودر فازهای ابتدایی در این پروژه ارتباط هرچه موثرتر و مفید تر دانشو صنعت در نظر گرفته شده تا سطح علمی دانشگاه های فنی کشور به صنعت نزدیک باشد. در این میان با گسترده تر شدن بانک اطلاعاتی پیمانکاران، بانک مقالاتی، آموزش و پروژهشی ایران سیب نیز گسترده تر شده و پاسخگو نیاز دانشجویان مشتاق این صنعت خواهد بود.

 

برای شناساندن ایران سیب در فضای کسب و کار صنعت ساختمان، ایران سیب نیازمند برنامه ای بلند مدت توام با صبر و شکیبایی است چرا که برای همکاری دراز مدت با غول های این صنعت باید ایران سیب را تبدیل به برندی قابل اعتماد و اتکا کرد.

ایران سیب برای شاخته شدن و کسب اعتبار و اعتماد مشتریان و اجرای تمامی اهداف، فاز های مختلف اجرایی را در نظر گرفته است که مرحله به مرحله در راستای پیشرفت عملی میشوند.لازم به ذکر است جمع آوری بانک اطلاعاتی اولیه ایران سیب با روش هایی خاص صورت گرفته و طی بیش از یک سال تلاش بیش از 20 هزار اطلاعات از شرکت ها، سازمان ها ، اشخاص حقیقی و حقوقی و... جمع آوری و مستند سازی گشته.

 

پیاده سازی خاص و مدون از پیش تعریف شده در پروژه از نقاط قوت مجموعه ایران سیب است. از این رو تفاوت بسیار بزرگی را با رقیبان رقم زده و موجب محبوبیت روز افزون آن و نیز پذیرفته شدن راحت آن توسط کارفرمایان و پیماکاران سنتی می شود.با اجرای درست اهداف و نهایی شدن تمامی مقاصد اصلی پروژه، میتوان با قدرت اعلام داشت این پروژه تا فاز ششم بطور موفق پیشروی کرده و پایه های خود را محکم خواهد نمود.

انتهای خبر/3685/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار