19 April-2024 الجمعة - 11 شوال 1445 جمعه - 31 فروردین 1403 6:47 (GMT) 6:47 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
خدمات دیتاک به رسانه ها و خبرنگاران
یکشنبه 5 بهمن ساعت 14:22
خدمات دیتاک به رسانه ها و خبرنگاران
رسانه‌های امروزی برای تولید اطلاعات و آگاهی و انتشار آن در بین توده‌های مردم شکل گرفته‌اند. در بررسی و شناخت آن‌ها باید به عناصر کلیدی چون اطلاعات و محتوا، مخاطبانی که محتوا برای آن‌ها تولید می‌شود و بستری که این اطلاعات در آن منتشر می‌شود، توجه کرد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری آنا، به طور کلی روش‌ها و ابزارهای برقرای ارتباط را رسانه می‌گویند. از آتش و سنگ ودود و کبوتر در دوران قدیم گرفته تا تلویزیون، رادیو، مجلات و روزنامه‌ها در دنیای جدید، همه از جمله ابزارهای برقرای ارتباط و رسانه هستند.با توسعه تکنولوژی، در دنیای ارتباطات ورسانه انقلاب عظیمی روی داد؛ به طوری که به عصر جدید، عصر اطلاعات می‌گویند.

رسانه‌های امروزی برای تولید اطلاعات و آگاهی و انتشار آن در بین توده‌های مردم شکل گرفته‌اند. در بررسی و شناخت آن‌ها باید به عناصر کلیدی چون اطلاعات و محتوا، مخاطبانی که محتوا برای آن‌ها تولید می‌شود و بستری که این اطلاعات در آن منتشر می‌شود، توجه کرد.

امروزه رسانه‌ها برتمام جنبه‌های زندگی بشر تسلط دارند و آن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. رسانه‌ها دیگر تنها ابزار اطلاع رسانی نیستند؛ بلکه تبدیل به صنعتی قوی در دنیای مدرن شده‌اند. به خصوص در دنیای فناوری‌های کامپیوتری و شبکه‌های ارتباط جمعی مجازی، نقش آن‌ها بیش از پیش پررنگ می‌شود. امروزه سخن از دهکده جهانی به میان آمده است.

رسانه‌های پیشرفته باعث شده‌اند در کمترین زمان ممکن، اخبار و اطلاعات در سراسر جهان منتشر شود. در عصر تکنولوژی، در کنج خانه‌ی هر فردی خدمات نامحدودی قابل دسترسی هستند. هر کاربری می‌تواند پیام‌هایش را به گوش تعداد نامحدودی از مخاطبان برساند. این‌ها همه به یمن و برکت پیشرفت تکنولوژی است.

خبرنگار فردی است که اخبار و اطلاعات را گردآوری می‌کند، آن‌ها را تجزیه و تحلیل و سپس در رسانه‌ای منتشر می‌کند. هر خبرنگار باید باتوجه به اهداف سازمانی خود، اخبارش را بارها دوباره خوانی و ویرایش کند. در گردآوری و نشر اطلاعات هر خبرنگار وظیفه دارد در کارش دقیق باشد و اخبار با کیفیتی ارائه دهد.

محتوایی که هر خبرنگار تولید می‌کند بسته به حوزه فعالیت او متفاوت است. حوزه‌های اقتصادی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... از جمله عرصه‌های فعالیت یک خبرنگار هستند. خبرنگاران معمولا برای رسانه‌های خاصی همچون رادیو، روزنامه، تلویزیون، نشریه و مجلات تخصصی و .... فعالیت می‌کنند. فضای اینترنتی می‌تواند هم مکانی برای جمع‌آوری اطلاعات باشد و هم می‌تواند جایی باشد که خبرنگار یافته‌هایش را در آن منتشر می‌کند.

همانطور که گفته شد اطلاعات و محتوا یکی از عناصر کلیدی هر رسانه‌ای می‌باشد. اینکه هر رسانه‌ای تولید کننده و منتشر کننده چه اطلاعاتی باشد بستگی به اهداف و آرمان‌های آن رسانه دارد. همچنین حوزه فعالیت آن رسانه حدود اختیار آن را در گزینش موضوعات مشخص می‌کند.

اما محتوایی که هر رسانه‌ای منتشر می‌کند نیازمند رعایت پارامترهای خاصی است تا بیشترین مخاطب را به خود جذب کند. در این ارتباط هر رسانه‌ای باید در گزینش و ارائه‌ی محتوایش دقت بسیاری مبذول دارد. به علاوه هر خبرنگاری در حوزه‌ی تخصصی خودش با کلافی سردرگم از اطلاعات روبرو است که ممکن است در گزینش آ‌ن‌ها راه خطا در پیش بگیرد.

سامانه هوشمند تحلیل و آنالیز داده دیتاک در دنیای انبوه اطلاعات می‌تواند به رسانه‌ها در گزینش اطلاعات مورد نیازشان کمک کند. سامانه موج شناسی دیتاک موج‌های خبری و رسانه‌ای را در هر زمینه‌ای رصد، بررسی و تحلیل می‌کند و وقایع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهم را تبیین و تحلیل می‌کند. بدین صورت دیتاک با ارائه دانش لازم درباره هر موج خبری باعث می‌شود رسانه‌ها بدون تلف کردن وقت نسبت به وقایع مهم در حوزه‌ی تخصصی خودشان واکنش‌های لازم و به موقع داشته باشند. خدمات متنوع دیگری در موج شناسی و همچنین در چرخه انتشار دیتاک ارائه می‌شود که اطلاع و استفاده از آن‌ها می تواند به هر رسانه‌ای قدرتی شگفت انگیز ببخشد.

رصد و تحلیل فضای مجازی دیتاک

اطلاعات و محتوای تولید شده به خودی خود هیچ ارزشی ندارد. اطلاعات و آگاهی باید مورد استفاده‌ی مخاطب قرار گیرد تا رسالت خود را به انجام برساند. این مخاطب است که به فلسفه‌ی وجودی رسانه معنا می‌بخشد. قدرت هر رسانه‌ای بستگی به توانایی آن رسانه در جذب مخاطب دارد. رسانه باید بتواند مخاطب را وابسته‌ی خود کند. در دنیای رقابتی امروز که دسترسی به اطلاعات بسیار آسان شده است، رسانه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر از پیش با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. رسانه‌ای پیروز است که با مکانیزم‌های جذب مخاطب آشنایی خوبی داشته باشد.

افکارسنجی یکی از ابزارهای دیتاک است که با آنالیز و تحلیل ذهن مخاطبان و دلایل آن‌ها برای قبول یا رد یک موضوع سر و کار دارد. همچنین دیتاک با ابزار سکوی هوشمند پردازش داده می تواند با پردازش محتوای منتشر شده توسط مخاطب، به عمق ذهن وی رفته و آن را واکاوی کند،موضوع‌های جذاب برای مخاطبان و سبک نوشتاری محبوب آن‌ها را شناسایی کند،سپس نتایج بررسی هایش را با دقت خاصی دسته بندی کند و در اختیار رسانه قرار دهد. رسانه‌ها با به کارگیری پیشنهادها و اطلاعاتی که دیتاک ارائه می‌دهد می‌توانند بیشترین مخاطب را به خود جذب کنند.

سکوی هوشمند پردازش داده دیتاک

سومین عنصر کلیدی هر رسانه بستر ارتباطی آن رسانه می‌باشد. امروزه بسترهای ارتباطی متنوعی وجود دارند. چاپ کردن خبر در روزنامه و مجله، انتشار آن در رادیو و تلویزیون، و اشتراک‌گذاری آن در دنیای اینترنت می‌توانند بسترهای ارتباطی برای هر رسانه‌ای باشند. امروزه هر رسانه چاپی در دنیای اینترنت هم به فعالیت می‌پردازد. اکثریت خبرگزاری‌ها علاوه بر داشتن سایت، در تلگرام، اینستاگرام و توئیتر نیز به فعالیت می‌پردازند.

قدرت دیتاک در توانایی تولید دانش نهفته است. دیتاک هر اطلاعات خامی را به دانشی مفید تبدیل می‌کند. دیتاک فعالیت هر رسانه‌ای را در بسترهای مختلف می‌سنجد و راهکارهایی را برای پیشرفت رسانه در هر یک از آن بسترها ارائه می‌دهد. تمام استراتژی‌ها و تاکتیک‌های لازم برای فعالیت در بستر اینترنت را مبتنی بر دانش استخراج شده از مخاطبان واقعیبه شما عرضه می‌کند تا سهم شما در این کارزار بیش از پیش گردد.

آلارم ابزاری برای آگاهی سریع از داغ‌ترین‌ها

آلارم سامانه روابط عمومی دیتاک به کمک یک رباط خزشگر در سریع‌ترین زمان ممکن کل محتوای منتشر شده در بسترهای مختلف مورد استفاده کاربران ایرانی همچون توئیتر، تلگرام، اینستاگرام، خبرگزاری‌های آنلاین و وبسایت‌های خبری را که روی یک یا چند کلیدواژه تنظیم شده، در یک کانال تلگرامی ارسال می‌کند. با وجود این دیتای گزارش شده توسط آلارم خبرنگاران از ایجاد موج‌های مختلف یا جدیدترین اتفاقات به سرعت مطلع شده و می‌توانند برای ایجاد یک مطلب جذاب اقدام کنند.

مانیتورینگ فضای مجازی با سامانه روابط عمومی دیتاک

آنچه در اینجا ذکر شد برخی از محصولات و خدمات دیتاک برای خبرنگاران و اصحاب رسانه بود. اگر شما هم جزو این دسته‌ هستید برای آشنایی بیشتر با دیگر خدمات دیتاک با ما در ارتباط باشید.

ابزار رصد و پایش شبکه های اجتماعی

انتهای خبر/4110/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار