27 April-2024 السبت - 19 شوال 1445 شنبه - 8 اردیبهشت 1403 19:0 (GMT) 19:0 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
بازتوانی معتادان به‌سمت حرفه‌آموزی و تأمین معیشت آنها باشد
سه شنبه 7 بهمن ساعت 14:0
بازتوانی معتادان به‌سمت حرفه‌آموزی و تأمین معیشت آنها باشد
معاون قضائی دادستانی کشور گفت: راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور حتماً جواب خواهد داد و حرکت به‌سمت حرفه‌آموزی و تأمین معیشت معتادان درمان‌شده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید عمرانی در مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی 24 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد که عصر امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: غربالگری از جمله اقداماتی است که به ما تحمیل شده و براساس آن، انسانی که یک نقصی دارد از بین می‌رود که این موضوع عاطفه‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: خداوند حکیم است و حکمت‌آموز است؛ می‌گویند کرونا را درست کردند که افراد پیر نباشند در حالی که اگر خدا می‌خواست می‌توانست همه را از بین ببرد.

معاون قضائی دادستانی کشور با بیان این‌که در بحث اعتیاد گرفتار بحث فلسفی هستیم که عنوان می‌کند معتاد مجرم است و یا بیمار، گفت: معتاد قبل از هر چیزی انسان است و وظیفه انسانی ما حکم می‌کند تا خدمتگذار کرامت انسانی باشیم. در بحث اعتیاد تاکنون کوتاهی‌هایی داشتیم و همچنین توطئه‌های دشمنان باعث شده تا از آرمان‌هایمان دور شویم.

عمرانی با بیان این‌که نباید نگهداری معتادان به دور باطلی تبدیل شود، گفت: راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور حتماً جواب خواهد داد و حرکت به‌سمت حرفه‌آموزی و تأمین معیشت معتادان درمان‌شده خواهد بود.

وی در پایان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این افراد (معتادان) عائله ما هستند و همان‌گونه که از بیت‌المال برای درمان آنها هزینه می‌شود باید در تکمیل فرآیند درمان آنها کوشا باشیم.

انتهای خبر/4367/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار