04 May-2024 السبت - 26 شوال 1445 شنبه - 15 اردیبهشت 1403 7:53 (GMT) 7:53 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
بازیکنان جوان لیگ باید از سوی سرمربی رصد شوند/فدراسیون با علم به شرایط آلکنو با او قرارداد بست
شنبه 11 بهمن ساعت 21:4
بازیکنان جوان لیگ باید از سوی سرمربی رصد شوند/فدراسیون با علم به شرایط آلکنو با او قرارداد بست
سرمربی تیم سایپا گفت: فدراسیون با علم به شرایط آلکنو قرارداد بست، ولی فکر می‌کنم با توجه به فینال مسابقات اروپایی تا قبل از اوایل اردیبهشت به ایران نیاید.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره سطح مسابقات لیگ برتر والیبال گفت: لیگ امسال تقریباً مثل سال گذشته از نظر سطح کیفی شرایط بسیار خوبی دارد. ملی‌پوشان در اکثر تیم‌ها پراکنده شده‌اند و می‌توان گفت 10 تیم شرایط بسیار خوبی دارند که هر کدام برای کسب نتیجه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. در برخی از مسابقات، نتایج غیرقابل پیش‌بینی است و در چند هفته اخیر فشردگی مسابقات بسیار زیاد شده است.

وی افزود: برخی از تیم‌ها برای رسیدن به پلی‌آف تلاش می‌کنند. برخی دیگر از تیم‌ها هم در تلاش هستند با وجود اینکه در پایین جدول قرار گرفته‌اند اما رتبه قابل قبولی کسب کنند. با توجه به اینکه مسابقات امسال به دلیل شرایط کرونا به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود، تیم‌ها آرامش بیشتری دارند، مشکلات خیلی کمتر شده و جنجال و حواشی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. البته نبود تماشاگران از جذابیت لیگ کم کرده است اما به هر حال شرایط امسال به‌گونه‌ای متفاوت رقم خورده و چاره‌ای نیست. با این‌حال در مجموع معتقدم که لیگ امسال به‌لحاظ کیفیت نمره قابل قبولی گرفته است. ضمن اینکه برخی از تیم‌ها به دلیل فشردگی مسابقات بیشتر به جوانان اعتماد می‌کنند و آنها را به میدان می‌فرستند که در این مورد باید کسی باشد که عملکرد این بازیکنان جوان را ببیند.

سرمربی تیم سایپا تأکیدکرد: فلسفه لیگ والیبال این است که برخی بازیکنان گمنام و ناشناخته به میدان بروند و با عملکرد خوبی که از خود نشان می‌دهند، نگاه‌ها را جلب کنند. من فکر می‌کنم لیگ امسال با توجه به حضور بازیکنان جوان می‌تواند پلی برای آینده باشد و روی این بازیکنان برای حضور در تیم ملی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. البته این موضوع بستگی به این دارد که از سوی سرمربی تیم ملی، آنها دیده و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

شهنازی در مورد حضور آلکنو و حواشی که در خصوص نیامدن او به ایران مطرح شده بود، اظهار کرد: آلکنو هدایت یک تیم بزرگ باشگاهی را بر عهده دارد و اگر تیمش به فینال مسابقات اروپایی صعود کند، قطعاً در کنار تیمش خواهد بود. البته فدراسیون با اشراف به تمامی این مسائل با آلکنو قرارداد بست و فکر می‌کنم صحبت کردن در این مورد چندان قابل قبول نباشد. با توجه به فینال مسابقات اروپایی و زمان برگزاری آن، من فکر می‌کنم آلکنو تا قبل از اوایل اردیبهشت ماه در اختیار تیمش خواهد بود. با این‌حال همان‌طور که گفتم این موضوع به فدراسیون مربوط است و آنها خودشان همه موارد را پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری اردوی بلندمدت در ایران گفت: برگزاری اردوهای بلندمدت فقط مخصوص ایران است و سایر کشورها با آن مخالف هستند. در اکثر کشورها سبک بازی بازیکنان در تیم باشگاهی و تیم ملی یکسان است و به همین خاطر در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازیکنان ملی‌پوش کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هماهنگی می‌رسند اما در ایران با توجه به اینکه سرمربیان تیم ملی عوض می‌شوند و آشنایی کمی با بازیکنان دارند.

شهنازی گفت: از طرف دیگر سبک و روش مربیان باشگاهی با یکدیگر متفاوت است، اردوهای بلندمدت در ایران برگزار می‌شود. قرار است رقابت‌های جام ملت‌ها هم به‌صورت متمرکز برگزار شود که این موضوع می‌تواند به سود آلکنو باشد اما برای بازیکنان ما سخت خواهد بود چرا که نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستند تا دچار مشکل نشوند. فدراسیون هم باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و منطقی از تمام پتانسیل والیبال استفاده کند. لیگ ملت‌های والیبال قبل از المپیک برگزار می‌شود و میدان تدارکاتی خوبی برای مسابقات المپیک توکیو خواهد بود.

سرمربی تیم سایپا در مورد حواشی و جنجال‌هایی که در لیگ والیبال به خاطر داوری اتفاق افتاد، گفت: ما زمانی می‌توانیم به یک رشته ورزشی بگوییم دانشگاهی که مسائل مالی در آن مطرح نشده باشد اما والیبال در چند سال گذشته به خاطر سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در آن می‌شده، به یک ورزش حرفه‌ای تبدیل شده و بحث رقابت مطرح شده است. والیبال هم از این قاعده مستثنی نیست. به هر حال تمام تیم‌ها هزینه می‌کنند و انتظار دارند طبق هزینه‌هایی که انجام می‌دهند، به قهرمانی برسند. وقتی شرایط نامناسب باشد، قطعاً جنجال افزایش پیدا می‌کند. تصاویر ویدئوچک بی‌کیفیت است و متأسفانه همه این مسائل دست به دست هم می‌دهند تا اعتراض به داوری افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: البته به نظر من داوران هم خودشان قاطع برخورد نمی‌کنند و با مربیان مماشات می‌کنند. اگر آنها دست به اخراج بزنند یا اینکه کارت زرد و قرمز به مربیانی که اعتراض می‌کنند، نشان دهند، این مشکلات کمتر خواهد شد.من مربی اجازه نمی‌دهم کسی در کارم دخالت کند، بنابراین داوران هم نباید چنین اجازه‌ای بدهند و قانعانه برخورد کنند.

شهنازی تاکید کرد: البته این موضوع باید از سوی فدراسیون حل شود، تماشاگران هم تحت تاثیر حرکات مربیان قرار می‌گیرند و همین اتفاقات هم باعث ایجاد جنجال و حواشی می‌شود. داوران ما انسا‌های بسیار شریفی هستند و قضاوت سالمی دارند و اگر گاهی اوقات اشتباهی صورت بگیرد سهوی و عمدی نیست. اما باید به این نکته توجه کنیم که من مربی یا بازیکن در لیگ والیبال دستمزدهایمان افزایش پیدا کرد اما داوران به نسبت درآمدش زیاد افزایش پیدا نکرد و از لحاظ مالی تامین نشدند بنابراین این موضوع هم باید از سوی فدراسیون پیگیری شود.

انتهای خبر/4855/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار