30 April-2024 الثلاثاء - 22 شوال 1445 سه شنبه - 11 اردیبهشت 1403 6:38 (GMT) 6:38 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تجربه متفاوت تماشای فیلم در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر/ کرونا هم عطش فیلم‌بازها را کاهش نداد
یکشنبه 12 بهمن ساعت 8:57
تجربه متفاوت تماشای فیلم در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر/  کرونا هم عطش فیلم‌بازها را کاهش نداد
با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا و کاهش ظرفیت سالن‌ها، در اولین روز بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر حدود 45 هزار بلیت به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سی و نهمین  بلیت‌فروشی سینماهای مردمی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با اعمال برخی تغییرات نسبت به سال گذشته از ساعت ۱۴ دیروز آغاز شد.

اواسط آذرماه بود که دبیر جشنواره در یک نشست خبری از برگزاری حتمی این رویداد هنری در زمان مقرر همیشگی یعنی ایام دهه فر خبر داد و تنها حضور اهالی رسانه و نمایش مردمی فیلم‌ها را منوط به نظر ستاد مقابله با کرونا دانست. اتفاقی که در نهایت رخ داد و از عصر امروز شاهد برگزاری جشنواره با حضور مخاطبان مردمی (البته با محدودیت ظرفیت سالن‌ها) خواهیم بود. اتفاقی که با اعتراض بسیاری از کارشناسان و افکار عمومی همراه شده است چرا که خطر ایجاد موج جدیدی از ابتلا به کرونا را به همراه دارد.

 شرایط ویژه فیلم‌دیدن در جشنواره کرونایی

آن‌گونه که ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر اعلام کرده، باتوجه به شرایط «کرونا» و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی حداکثر سی درصد به ظرفیت میزبانی سالن‌های‌ سینماهای مردمی از این دوره جشنواره اختصاص داده شده است و جزئیات و مشخصات جدول نمایش فیلم‌ها از طریق سایت جشنواره و سامانه‌های فروش اطلاع‌رسانی می‌شود.

امسال امکان فروش بلیت حضوری به مخاطبان سینما وجود ندارد و بلیتی در گیشه‌ها فروخته نخواهد شد.

بلیت‌فروشی از طریق سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت انجام خواهدشد. ضمن این که قیمت بلیت برخی از سینماها، بیست هزار تومان و بقیه نیز سی هزار تومان تعیین شده است.

نشست فیلم درخت گردو در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

در این دوره، فروش سری بلیت‌ها وجود ندارد و هر نفر با یک شماره همراه، امکان تهیه چهار بلیت برای هر فیلم را دارد. بلیت‌فروشی اکران مردمی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد و علاقه‌مندان تا لحظه نمایش فیلم، می‌توانند بلیت‌های موردنظر خود را خریداری کنند.

همچنین بر اساس شیوه‌نامه بلیت‌فروشی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، پس از خرید بلیت از طریق سامانه‌های تعیین شده، کدی برای خریداران ارسال می‌شود و افراد با ارائه آن به سینما، می‌توانند بلیت خود را تهیه کنند.

ستاد برگزاری جشنواره  اگرچه از اعمال فاصله اجتماعی  میان صندلی‌ها، بررسی سیستم تهویه سالن‌ها، ضدعفونی سالن‌ها پس از پایان هر سانس  و جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری «کووید 19» خبر داده است،  اما بعید به نظر می‌رسد که حتی با پیگیری مجریان برگزاری جشنواره این موارد به صورت کامل رعایت شود. در این میان فقط شاید فروش 30 درصدی ظرفیت سالن تنها موضعی باشد که تا حد زیادی امکان اجرای آن وجود دارد.

 سالن‌هایی که میزبان تماشاگران می‌شوند

با توجه به این که قرار است 30 درصد ظرفیت سینماها جهت اکران فیلم استفاده شود، 70 سالن و 41 مرکز در تهران و شهرستان‌های پیرامون پایتخت را برای جشنواره انتخاب کردیم که این سالن‌ها در مناطق مختلفی از شهر تهران قرار گرفته‌اند.

مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر نیز در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی این رویداد فرهنگی درباره سالن‌های اکران واقع در تهران و شهرستان‌ها گفت: به جز سه سینمای «کیان» ، «راگا» و «تماشا» که قیمت بلیت آن‌ها 20 هزارتومان است، باقی بلیت‌های جشنواره به قیمت 30 هزارتومان به فروش می‌رسد

محمدرضا فرجی عنوان کرد: قیمت بلیت در شهرستان‌های اطراف تهران هم با قیمت 20 هزارتومان به فروش خواهد رسید. تاکنون چهار سینمای «فجر» در اسلامشهر، «فرهنگ» در رباط‌کریم ، سینما «کارون» سینما «نسیم» در نسیم‌شهر و سینما «هنر» در پیشوای ورامین جهت اکران فیلم‌ها در خارج از تهران در نظر گرفته شده است.

هفتمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

 آن‌گونه‌که فرجی اعلام کرده، امسال با حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیران در سازمان سینمایی 4 پردیس سینمایی جدید هم به مرحله بهره‌برداری رسیده که در جدول برنامه سینماهای مردمی میزبان جشنواره 39 هستند. پردیس سینمایی «هدیش‌مال»، «صبا مال»، «نارسیس» و «لوتوس مال» از جمله پردیس‌هایی هستند که با شروع جشنواره افتتاح خواهند شد.

 آمار فروش اینترنتی و شائبه ایجاد بازار سیاه!

 اما ستاد برگزاری سی و نهمین  جشنواره فیلم فجر آمار فروش بلیت در سالن های مردمی را تا  ساعت 24  روز شنبه یازدهم بهمن  اعلام کرد. بر اساس این خبر، در مجموع 44 هزار و312 بلیت فروش رفته است که سهم سامانه سینما تیکت 33 هزار و 523 بلیت و میزان فروش ایران‌تیکت 10 هزار و 734 بلیت بوده است.  55 بلیت هم از سامانه گیشه7 به فروش رفته است.

 اما امروز برخی کانال‌های تلگرامی از ایجاد بازار سیاه خریدبلیت در فضای مجازی خبر دادند. از جمله  کانال «ویکی سینما»  در مطلب کوتاهی عنوان کرد که با باز شدن پنجره فروش بلیت فیلم‌های جشنواره، کار دلالان فرهنگی‌ هم  رونق گرفته است.

بر اساس این گزارش یک بررسی ساده در برخی اپلیکیشن‌ها و بازارهای مجازی نشان می‌دهد که بلیت برخی فیلم‌های جشنواره، مابین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در حال خریدوفروش است. بسیاری از دلالان نیز رقمی‌ برای بلیت درج نکرده و ضمن تماس با آنها متوجه می‌شویم که یک بلیت را تا ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشند. اتفاقی که البته  محدود به جشنواره این دوره نبوده و طی دوره‌های قبلی نیز دیده شده است‌.

از سوی دیگر همانطور که پیش‌بینی می‌شد، متقاضیان خرید بلیت در ساعات ابتدایی آغاز فروش، برای تهیه بلیت از سامانه های اینترنتی با مشکل مواجه شدند که البیته در ساعات پایان شب و با کاهش ترافیک کاربران تا اندازه‌ای این مشکل حل شد.

سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 99 همزمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/4869/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار