04 May-2024 السبت - 26 شوال 1445 شنبه - 15 اردیبهشت 1403 1:36 (GMT) 1:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ترفند سایپا برای افزایش قیمت محصولات
سه شنبه 14 بهمن ساعت 1:24
ترفند سایپا برای افزایش قیمت محصولات
مسئولان خودروسازی سایپا در تلاش هستند تا قیمت برخی از خودروهای خود را مانند کوییک و کوییک R افزایش دهند تا کم‌ترین زیان را از طرح تبدیل خودرویی متحمل شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با توجه به اینکه سایپا نمی‌تواند از عهده تحویل خودروهای ثبت نامی در گروه خودرویی رنو مانند استپ وی و ساندرو برآید اعلام کرده است به جای این خودروها می‌توانید از خودروهای جایگزین مانند کوییک استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت در این است که مسئولان خودروسازی سایپا در تلاش هستند تا قیمت برخی از خودروهای خود را مانند کوییک و کوییک R افزایش دهند تا کم‌ترین زیان را از این طرح تبدیل خودرویی متحمل شوند.

اگرچه دولت و شورای رقابت مانع از افزایش قیمت‌های جدید خودرو در سه‌ماهه چهارم سال شده است اما سایپا در تلاش است قیمت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهد.

به نظر می رسد بهانه این خودروساز برای افزایش قیمت این خواهد بود که چون بخشی از قطعات مورد نیاز تولید خودرو از خارج وارد شده، اگر اجازه افزایش قیمت داده نشود نمی‌توانیم به تولید ادامه دهیم؛ بنابراین با توجه به این شرایط قیمت خودرو در بازار بالا خواهد رفت.

نکته دیگر آن که در طرح شماره یک اعلام شده مشتریان ساندرو اتوماتیک و استپ وی اتوماتیک می توانند سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سایپا ۱۳۱ به آخرین قیمت اعلامی کارخانه، یک دستگاه کوییک اتوماتیک و همچنین یک دستگاه کوییک R به قیمت تیر ۹۷ دریافت کنند.

این در حالی است که تولید پراید ۱۳۱ ماه‌ها است پایان یافته و با این طرح مشخص می‌شود که سایپا احتمالا همچنان در حال تولید پراید ۱۳۱ است.

انتهای خبر/5130/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار