27 April-2024 السبت - 19 شوال 1445 شنبه - 8 اردیبهشت 1403 2:3 (GMT) 2:3 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست
پنجشنبه 16 بهمن ساعت 5:9
تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین مقدمه و لازمه انجام یک کار خوب درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه در مفهوم کلمه یوم الله حقایق عمیقی نهفته است اظهار کرد: یوم الله روز تجلی بارز قدرت الهی و ظهور و بروز سنت‌های الهی است که سرشار از آموزه های عمیق و ناب برای یادگیری است. 

وی ضمن اظهار امیدواری برای نزدیک شدن اندیشه‌ها با برگزاری اینگونه نشست‌ها افزود: همه تمایل دارند کارشان را به درستی انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان طرح سوالی که چه زمانی متوجه می‌شویم خوب کار می‌کنیم، ادامه داد: اولین مقدمه و لازمه این موضوع درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست

حاجی میرزایی بیان کرد:  مأموریتی صحیح است که اگر ایفا نشود مجموعه دچار اختلال می‌شود. 

وی در بحث ارزیابی عملکرد از نظر اهمیت و عظمت این مأموریت افرود: میزان اعتقاد ما به آرمان‌ها و اهداف را میزان توجه به ارزیابی تعیین می‌کند؛ اگر‌ مجموعه ای برای بهبود و یادگیری ارزش قائل بود، باید به ارزیابی اهمیت بدهد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحقق اهداف به ارزیابی نیازمندیم تأکید کرد: ارزش تمام روش‌های ارزیابی به این است که به ما اطلاعات موثر دهد. نیازمند درک روشن از اوضاع هستیم اگر مشکلات مجموعه تکرار شود این نشان از  فقدان پویایی و زنده بودن مجموعه ارزیابی دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: محتوای مسئولیت ما بسیار عمیق و غنی است هر کاری در آموزش و پرورش عظمت دارد و نیازمند عقلانیت بسیار بالا و گسترده ای است.

وی گفت: باید برای حل مسائل تدبیر کنیم و راه حل‌های مختلف را دریابیم و باید حیطه صلاحیت‌ها و مأموریت‌های خود را به درستی و عمیق بشناسیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نوع توجه به این‌ مسائل به داشتن درک واقع بینانه تر و سنجیده تر کمک می‌کند، اظهار کرد: کارهایی که در حوزه حراست و ارزیابی عملکرد انجام می‌شود به دلیل اینکه ارتباط با انسان‌ها دارد نیازمند حداکثر مراقبت‌ها است.

انتهای خبر/5346/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار