05 May-2024 الأحد - 27 شوال 1445 یکشنبه - 16 اردیبهشت 1403 14:45 (GMT) 14:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
دعوت دانشگاه آزاد اسلامی از خیرین برای عضویت در صندوق حمایت از دانشجویان نخبه/ سرای استراحتگاه دانشجویی راه اندازی می‌شود
شنبه 18 بهمن ساعت 21:0
دعوت دانشگاه آزاد اسلامی از خیرین برای عضویت در صندوق حمایت از دانشجویان نخبه/ سرای استراحتگاه دانشجویی راه اندازی می‌شود
حجت‌الاسلام رسولی گفت: ایجاد سرای استراحتگاه دانشجویی در پردیس مرکزی به‌منظور رفاه حال دانشجویان و برای استراحت در زمان بین کلاس‌ها در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ محمدحسین رسولی طی بازدیدی که صبح امروز به همراه رییس دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران از مجموعه رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی و خبرگزاری آنا داشت،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از اجرای طرح خادمان سلامت با همکاری معاونت فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: خادمان سلامت در واقع به افرادی گفته می شود که در رشته‌های مختلف پزشکی به‌صورت بومی به شهر قم رفت و آمد می‌کنند و تعامل بیشتری با روحانیون شهر قم خواهند داشت.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که تا پایان هفته آینده با تولیت حرم حضرت معصوم (س)‌ برگزار می‌شود، استادان دانشگاه و حتی رزیدنت‌ها و کارآموزها می‌توانند به‌عنوان خادمان سلامت با حرم حضرت معصومه همکاری کنند.

تیم های جهادی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آماده باش می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: برگزاری اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌های در اولویت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران است،‌ گفت: یکی از حربه‌های دشمنان هویت زدایی است و هر چه پیوند مستحکم‌تری بین مردم و هویت‌های اصیل و مذهبی و معنوی ایجاد کنیم اثرات مثبتی  بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

وی افزود: در اردوهای جهادی که بانام کریمه اهل‌بیت با همکاری بسیج دانشجویی و نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه برگزار می‌شود توجه ویژه به مناطق محروم خواهیم داشت و حتی مناطق محروم تهران را هم در این طرح در نظر گرفته می‌شود. 

ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسولی با اشاره به ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان نخبه اظهار کرد: در دانشگاه آزاد دانشجویان نخبه و بااستعداد زیادی وجود دارند که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و بعد از ثبت‌نام و در میانه راه تحصیل به دلیل شرایط اقتصادی از تحصیل بازمی‌مانند.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی به دنبال ایجاد ارتباطی بین خیرین و دانشجویان بی‌بضاعت است و از خیرین دعوت می‌کند اگر می‌خواهند برای آیندگان این کشور سرمایه گذاری در امور خیر داشته باشند می‌توانند از طریق صندوق حمایت از دانشجویان نخبه در این مسیر قدم بردارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: این دانشگاه با همکاری برخی مراکز علمی ازجمله دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم، سرفصل‌های اخلاق پزشکی که وزارت بهداشت قبلاً در قالب رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی تدوین کرده را ایجاد کرده است. 

مرکز خدمات خبرنگاران سلامت راه اندازی می‌شود

وی از ایجاد مرکز خدمات خبرنگار سلامت هستند خبر داد و گفت: وقتی خدمت بزرگی به‌خصوص در حوزه‌های پزشکی و موضوع سلامت در حال رخ دادن است خبرنگاران می‌توانند در این زمینه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در رشته‌هایی مانند پزشکی که باجان مردم سروکار دارند خبرنگاران این حرفه باید توجه زیادی به پوشش اخبار داشته باشند چراکه در مواردی به دلیل اطلاع‌رسانی غیردقیق آسیب‌های زیادی به سلامت مردم واردمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌ رسولی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در موضوع تشکل‌ها دنبال می‌شود،‌ گفت: جذب حداکثری و مشارکت دادن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و باید تلاش شود که به‌صورت اقناعی این قشر را تحت تأثیر قرار دهیم.

وی افزود: در راستای ایجاد بستر مناسب برای حضور همه سلیقه‌ها کانون ادب و هنر در دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود تا زمینه‌ای برای حضور و ساماندهی افراد با سلیقه‌های مختلف باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: از طرح مباحث سیاسی تا جایی که در چارچوب نظام بگنجد و خط قرمزها را از بین نبرد استقبال می‌شود.

امیدواریم فضای گفتمان فرهنگی و سیاسی در کنار گفتمان علمی فراهم شود

وی تاکید کرد: دانشگاه محل تضارب آرا و اندیشه ورزی است و امیدواریم فضای گفتمان فرهنگی و سیاسی در کنار گفتمان علمی فراهم شود تا به شرایط اقناعی برسیم.

حجت‌الاسلام‌ رسولی با اشاره به اینکه تقویت کانون‌های دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی ابلاغی نیست و برای اثرگذاری بیشتر باید از دانشجویان آغاز شود، گفت: باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی انجام شودو همچنین حضور اعضای  علمی برای راهنمایی دانشجویان در اولویت قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره امین در راستای ارائه خدمات روانشناسی و مذهبی در دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بالا بردن سواد فضای مجازی که یکی از معضلات در جامعه دانشگاهی است در دستور کار این مرکز قرار دارد و امیدواریم این مرکز به مرکز مشاوره تخصصی تبدیل شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کویید 19 گفت: در این دوران که برگزاری برنامه‌های فرهنگی به‌صورت حضوری دشوار شده است از ظرفیت فضای مجازی با برگزاری وبینار ها و نشست‌های مجازی برای تعاملات اجتماعی دانشجویان استفاده حداکثری شده است.

رسولی با بیان اینکه در ایام سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی جشنواره سلام سردار با موضوع دلنوشته هایی برای سردار سلیمانی برگزار شد،‌ افزود:   طی فراخوان ارسال آثار از 12 دی تا 12 بهمن آثار بسیار زیادی به دست ما رسید که اسامی برندگان و اعطای جوایز تا 22 بهمن اعلام خواهد شد.

دو خوابگاه و یک استراحتگاه برای دانشجویان واحد علوم پزشکی تهران راه اندازی می شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به علاقه‌مندی دانشجویان شهرستان‌ها و همچنین جذب دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در این دانشگاه گفت: ایجاد خوابگاه یکی از اولویت‌های مهم معاونت فرهنگی است.

وی تأکید کرد: در این راستا با دو مجموعه با ظرفیت 200 نفری در اطراف دانشگاه وارد مذاکره جدی شده‌ایم و قرار داد اجاره یکی از خوابگاه‌ها تا دهه فجر منعقد می‌شود.

رسولی اظهار کرد: ایجاد سرای استراحتگاه دانشجویی در پردیس مرکزی نیز به‌منظور رفاه حال دانشجویان و برای استراحت در زمان بین کلاس‌ها در دست اقدام است و امید است تا قبل از سال تحصیلی جدید و برطرف شدن مشکلات کرونا این خوابگاه‌ها شروع به کار کرده و خدمات خوبی به دانشجویان ارائه کنند.

انتهای خبر/5533/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار