26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 14:19 (GMT) 14:19 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جزئیات واریز عیدی کارکنان نیروهای مسلح
یکشنبه 19 بهمن ساعت 6:3
جزئیات واریز عیدی کارکنان نیروهای مسلح
عیدی بازنشستگان لشکری و کارمندان نیروهای مسلح نیز همانند پاداش کارمندان و بازنشستگان دولت، تابع ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت است.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در مورد کارمندان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، زمان واریز عیدی سال 1400، همزمان با حقوق بهمن ماه آن‌ها خواهد بود.

قوانین مرتبط با کار و استخدام کشوری و لشکری، در گذر زمان، حقوق متفاوتی از جمله حداقل دریافتی ماهیانه، بیمه، سنوات، پاداش سالیانه و مزایای بازنشستگی را برای افراد مشمول این قوانین تعیین نموده اند تا بدین وسیله از ایشان حمایت کنند.

یکی از حقوقی که در قوانین مربوط به کار و استخدام کشوری و لشکری برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان، پیش بینی گردیده، حق دریافت عیدی است که معمولا در مورد کارکنان کشوری و دولتی، از آن به پاداش سالیانه تعبیر می‌شود.

هر چند، تمام این گروه‌ها در حق دریافت عیدی مشترک هستند، اما با توجه به اینکه مراجع قانونی پرداخت عیدی متفاوت بوده، زمان واریز عیدی این گروه‌ها نیز متفاوت است.

عیدی بازنشستگان لشکری و کارمندان نیروهای مسلح نیز همانند پاداش کارمندان و بازنشستگان دولت، تابع ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت است.

براین اساس باتوجه به اینکه عیدی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز همانند کارکنان سایر بخش‌های دولتی در سال گذشته، همزمان با حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شد بنابراین انتظار می‌رود که زمان واریز عیدی سال 1400 برای کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح در نیز بهمن ماه و همزمان با واریز حقوق ماهیانه آن‌ها باشد.

با این وجود، از آنجا که واریز عیدی سال 1400 کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح، منوط به تشکیل جلسه هیات وزیران و تعیین مبلغ دقیق پاداش سالیانه توسط این هیات می باشد، برای تعیین دقیق زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۰ باید منتظر تشکیل جلسه هیات دولت ماند. 

انتهای خبر/5596/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار