04 May-2024 السبت - 26 شوال 1445 شنبه - 15 اردیبهشت 1403 10:24 (GMT) 10:24 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
برجام خسارت محض بود/ مسیر ایران با قانون لغو تحریم‌ها در صورت ادامه بدعهدی طرف‌های مذاکره مشخص است
دوشنبه 20 بهمن ساعت 8:30
برجام خسارت محض بود/ مسیر ایران با قانون لغو تحریم‌ها در صورت ادامه بدعهدی طرف‌های مذاکره مشخص است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فلسفه برجام رفع تحریم‌هاست، گفت: برجام با رویه‌ای که تاکنون داشته خسارت محض است از این رو ادامه آن به این شرایط به صلاح نیست.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش در خصوص شرط ایران برای بازگشت به برجام، گفت: رویکرد رهبر معظم انقلاب از ابتدا نسبت به برجام مشخص و فرمایش ایشان نیز در این باره از صراحت کافی برخوردار بود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت آقا فلسفه برجام رفع تحریم‌هاست، افزود: طبق این فرمایش مذاکره بدون رفع تحریم مشکلی را رفع نخواهد کرد.

حیدری با تأکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که در شرایط فعلی مجاز به شرط گذاشتن است، تصریح کرد: برجام با رویه‌ای که تاکنون داشته خسارت محض است از این رو ادامه آن به این شرایط به صلاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه منطق درست در شرایط فعلی شرط گذاشتن از سوی ایران و عمل به تعهدات از سوی کشورهای طرف مذاکره است، گفت: ایران تاکنون به تمامی تعهدات خود عمل کرده از این رو نوبت طرف‌های مذاکره است که با عمل به تعهدات خود مسیر را برای ادامه رایزنی‌ها باز کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا با خروج خود از برجام نقض‌کننده این معاهده بین‌المللی بوده است، افزود: همزمان با خروج آمریکا از برجام سه کشور اروپایی نیز به جای اجرای برجام طرح ارسال پرونده ایران به شورای امنیت را مطرح کردند که این موضوع نیز نقض‌کننده تعهدات بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اجرای تمام و کمال برجام با هدف رفع همه تحریم‌ها تنها شرط ایران برای آمریکا و متعهداتش در مسیر ادامه برجام خواهد بود، تصریح کرد: اگر آمریکا و متحدانش این موضوع را نپذیرند قطعاً دیگر مذاکره معنی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ایران در تمامی زمان‌ها در موضوع هسته‌ای شفاف عملکرد کرده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه ایران هیچ گونه انحرافی از مقررات آژانس نداشته اما دیدیم که بارها طرف‌های مذاکره به نقض برجام با وجود پایبندی ایران به تعهدات دست زدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم لغو تحریم‌ها و بی‌توجهی به اجرای برجام ایران را به سمت اجرای قانون لغو تحریم‌ها هدایت خواهد کرد، افزود: این مسیر همزمان با مصوبه مجلس آغاز شده و قطعاً تداوم خواهد داشت.

انتهای خبر/5703/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار