17 May-2024 الجمعة - 10 ذیقعده 1445 جمعه - 28 اردیبهشت 1403 3:29 (GMT) 3:29 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تدوین درس تک‌واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در دانشگاه آزاد اسلامی
چهارشنبه 22 بهمن ساعت 7:42
تدوین درس تک‌واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین درس تک‌واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» برای دانشجویان و ارائه آن از مهرماه 1400 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی رئیس‌پور، مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین گزاره در اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت، موضوع ترویج است، گفت: در بحث ترویج از روش‌ها و ابزارهایی که کمک می‌کند تا اهداف مدنظر در زیست‌بوم فناوری دانشگاه عملیاتی شود، بهره می‌گیریم.

وی افزود: برای آشنایی جامعه مخاطبان متشکل از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه با زیست‌بوم‌ فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که در فاز اول، بُعد دانشجویی مدنظر قرار گرفته است.

تدوین درس تک‌واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طراحی و تدوین درس تک‌واحدی «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در پایلوت اولیه، این درس تک‌واحدی برای دانشجویان رشته‌های فنی در نظر گرفته شده و در نهایت تمامی دانشجویان با هر گرایش و رشته‌ای این درس را می‌گذرانند. البته به‌زودی شیوه‌نامه عملیاتی این درس شامل محتوای آموزشی، زمان‌بندی سرفصل مطالب و راهنمای تدریس اعلام و ابلاغ خواهد شد.

بیش از 300 کار مطالعاتی برای تدوین درس «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی»

رئیس‌پور شیوه ارائه این درس را متفاوت با دیگر دروس دانشگاهی دانست و افزود: عمده سرفصل در قالب محتوای مجازی و بخش‌های کارگاهی و تئوریک دارد؛ بیش از 300 ساعت کار مطالعاتی و کارشناسی با بهره‌گیری از مشاوره برجسته‌ترین اساتید فناور و صاحب‌نظران دانشگاه برای تدوین آن صرف شد تا در نهایت خروجی کار روش‌مند و اصولی باشد.

وی با اشاره به تصویب درس آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عنوان و محتوای این درس در شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و ارائه شد و در نهایت با عنایت دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، ارائه این درس به دانشجویان مصوب شد.

ارائه درس «آشنایی با اصول فناوری و کارآفرینی» در مهرماه 1400

مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه این درس در مهرماه 1400 خبر داد و افزود: این درس در لیست دروس اختیاری دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار خواهد گرفت. البته امیدواریم با تطبیق سرفصل موضوعی و تخصصی این درس با واحدهایی که توانسته‌اند سرای نوآوری مصوب داشته باشند، فراتر از مقاطع یاد شده، دانشجویان علاقه‌مند به موضوع کارآفرینی و فناوری و حتی افرادی که پیشتر با دانشگاه ارتباط داشته‌اند، از این محتوا در جهت ارتباط‌گیری مؤثر با سراهای نوآوری بهره‌مند شوند.  

وی ادامه داد: امیدواریم دانشجویان پس از گذراندن این درس با جایگاه و ادبیات فناوری درون دانشگاه و حتی نهادهایی که خارج از دانشگاه خدمات فناورانه ارائه می‌کنند، آشنا شوند. پس از آشنایی با ادبیات و مقررات فناورانه، دانشجویان می‌توانند در مجموعه‌هایی که در زیست‌بوم فناوری دانشگاه تعریف شده فعالیت کرده و پس از آن بستر ایجاد کسب‌وکار ویژه و مستقل برای خود فراهم کنند.

انتهای خبر/5831/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار