04 May-2024 السبت - 26 شوال 1445 شنبه - 15 اردیبهشت 1403 21:47 (GMT) 21:47 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ویرایش اولیه سند جامع رمز پول تهیه شد
یکشنبه 26 بهمن ساعت 17:15
ویرایش اولیه سند جامع رمز پول تهیه شد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگو‌های مختلف، در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در حوزه رمز پول است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره "رمز پول بانک مرکزی" نوشت: در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک‌های مرکزی و رمز ارز‌ها و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است. خصوصاً نحوه تنظیم گری رمز ارز‌ها و نسبت آن‌ها با سیاست‌گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

همتی در این یادداشت آورده است: طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست‌گذاری‌های اقتصادی جهان درباره رمز ارز‌ها بار‌ها تکرار شده و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: از جمله اهداف بانک‌های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین‌المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

همتی همچنین در یادداشتش نوشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگو‌های مختلف، در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

همتی در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: از همکارانم در ادارات ذی‌ربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم‌گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

انتهای خبر/6231/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار