06 May-2024 الاثنين - 28 شوال 1445 دوشنبه - 17 اردیبهشت 1403 6:46 (GMT) 6:46 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اعتراض‌های روزنامه‌نگاری که فیلمساز شد/ فیلم بدیع و بی‌نظیر من با تبعیض و غرض‌ورزی کنار گذاشته شد
دوشنبه 27 بهمن ساعت 11:18
اعتراض‌های روزنامه‌نگاری که فیلمساز شد/ فیلم بدیع و بی‌نظیر من با تبعیض و غرض‌ورزی کنار گذاشته شد
محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگاری که سابقه حضور در روزنامه کیهان را هم در کارنامه دارد، روزگاری به فیلمسازی روی آورد و در قبال پذیرفته نشدن آثارش به همه نامه نوشت و از غرض‌ورزی آنها گلایه کرد!

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محمد نوری‌زاد دو فیلم «پرچم» و «شعر من سرزمین» من را هم ساخت و آنها را برای جشنواره فیلم فجر فرستاد تا به این رویداد سینمایی راه پیدا کند.

اما فیلم وی که مورد اقبال اهالی سینما قرار نگرفت و موفق به حضور در بخش مسابقه جشنواره نشد، به اهالی فرهنگ و هنر نامه سرگشاده نوشت:

فیلمم بدیع و بی‌نظیر بود! / با توصیه‌های پشت پرده روی آن خط کشیدند

متن نامه نوری‌زاد به محمدحسین صفار هرندی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است.

جناب آقای صفارهرندی- وزیر محترم ارشاد اسلامی

باورم بر این است که به فرض محال اگر در هر وزارتخانه‌ای تعقیب غرض‌ها و کینه‌ها مجاز باشد، در وزارت ارشاد اسلامی نباید شاهد این صفات ناپسند باشیم. انتقاد صریح حقیر از جناب عالی و معاونان شما در محضر رئیس جمهور، لطمه‌های فراوانی برایم داشته است که بخشی از این لطمه‌ها را کتباً برای شما ارسال داشته‌ام. جدیدترین واکنش دوستان شما به دو فیلم سینمایی «پرچم» و «شعر من سرزمین من» که در نوع خود بدیع و بی‌نظیرند و من و دوستانم سال‌ها برای ساخت آنها زحمت کشیده‌ایم، این بود که این دو فیلم فاخر را از گردونه حضور در جشنواره فیلم فجر کنار گذاردند. اگر همچنان همان هرندی سابقید که به انصاف و عدالت شهره بود، شما را به تماشای این دو اثر طردشده فرامی‌خوانم تا بدانید توصیه‌های پشت پرده، چه نرم و راحت بر دو اثر مؤثر حقیر خط کشیده است.

فیلم‌های من معرف شکوه ذاتی خویش‌اند!

نامه نوری‌زاد به هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر:

دوستان داور، با شما سخن کوتاهی دارم. می‌گویم و می‌گذرم. فیلم‌های سینمایی اینجانب، خود معرف شکوه ذاتی خویش‌اند. چه شما تاییدشان کنید و چه به خاطر صراحت سازنده‌شان از آنها روی برگردانید. لابد این حق شماست که فیلمی را بپذیرید و فیلمی را نپذیرید، با این حساب ما و شما و مردم خوبمان به تماشای فیلم‌های انتخابی شما خواهیم نشست و مجدداً سفره داوری منصفانه را خواهیم گشود.

نوری‌زاد همچنین با ارسال نامه سرگشاده به رضا داد مدیرعامل وقت بنیاد فارابی نسبت به عدم پذیرش فیلم‌های خود در جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.

انتهای خبر/6312/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار