06 May-2024 الاثنين - 28 شوال 1445 دوشنبه - 17 اردیبهشت 1403 4:36 (GMT) 4:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ایران با تکیه بر قدرت علمی استقلال خود را حفظ کرده است/ نقش دانشگاه در توسعه علمی، ایجاد وحدت و رشد کشور
یکشنبه 3 اسفند ساعت 12:17
ایران با تکیه بر قدرت علمی استقلال خود را حفظ کرده است/ نقش دانشگاه در توسعه علمی، ایجاد وحدت و رشد کشور
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت علمی استقلال خود را در مقابل سلطه آمریکا حفظ کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به افغانستان با سرور دانش معاون رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در این دیدار بر نقش دانشگاه در توسعه علمی، ایجاد وحدت و رشد کشور افغانستان تأکید کرد.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه فعالیت‌های علمی، آموزشی دانشگاهی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و پزشکی در کابل و سایر شهرهای افغانستان پرداخت.

آقای دانش معاون رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار گفت: دکتر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر بروجردی از چهره‌های شناخته‌شده در دوره جهاد افغانستان هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با کمک علمی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد زیادی از برادران افغانستان تحصیلات عالیه دارند و می‌توانند در بازسازی و توسعه کشور سهم داشته و در مشاغل مورد نیاز دولت حضور داشته باشند.

قدرت از راه توسعه علمی به دست می‌آید

بروجردی همچنین در ادامه سفر به افغانستان با آقای خلیلی یکی از رهبران شیعیان و معاون اسبق رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با اشاره به مقاومت مردم افغانستان و نقش شهدای این کشور در راه استقلال گفت: حسب قرآن کریم قدرت مانع تجاوز دشمن است. امروزه قدرت از راه توسعه علمی به دست می‌آید و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت علمی استقلال خود را در مقابل سلطه آمریکا حفظ کرده است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران خدمات علمی آموزشی خود را در اختیار مردم افغانستان قرار داده و حاضر است آن را توسعه دهد.

بروجردی تصریح کرد: در وبیناری که به‌تازگی با حضور وزیر تحصیلات افغانستان و دکتر طهرانچی برگزار شد، راه‌اندازی زبان پشتون در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید. توسعه علمی می‌تواند راه‌های وحدت را نیز هموار کند.

خلیلی نیز در این جلسه با تأکید بر متحول‌شدن جامعه افغانستان در 20 سال گذشته خاطرنشان کرد: تنها راه رهایی افغانستان، علم است. نیاز جامعه ما به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای به‌ویژه در شهرستان‌ها جدی است.

وی ادامه داد: مردم افغانستان از جنگ بسیار آسیب دیده‌اند و ما هم خواهان وحدت و پایان جنگ در افغانستان هستیم و نباید حساسیت‌های قومی تحریک شود.

خلیلی در پایان از خدمات علمی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: آماده کمک به توسعه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان هستیم.

انتهای خبر/6870/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار