26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 8:44 (GMT) 8:44 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
عجله شهرداری تهران برای حضور زودهنگام در انتخابات/ یک مدیر ارشد شهرداری: وارد بازی سیاسی می‌شوم!
دوشنبه 4 اسفند ساعت 10:34
عجله شهرداری تهران برای حضور زودهنگام در انتخابات/ یک مدیر ارشد شهرداری: وارد بازی سیاسی می‌شوم!
با اینکه هنوز چند ماه به انتخابات 1400 مانده است اما سخنان عجیبی از سوی برخی مدیران ارشد شهرداری شنیده شده که رنگ و بوی انتخاباتی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، روز گذشته غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران  در جمع مدیران روابط عمومی زیرمجموعه‌های شهرداری با انتقاد از عملکرد مدیر سابق شهر تهران گفته است: اکنون مردم از شهرداری تهران راضی هستند در حالی که از عملکرد مدیریت شهری سابق شهر تهران راضی نبودند.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری گفت: امروز از فساد گذشته خبری نیست و منابع پایدار شهری وجود دارد، روشی که مبتنی بر اسلام، قانون، تقوا و تعهد مدیریتی تراز جمهوری اسلامی است که باید ادامه پیدا کند و از این رویکرد پاسداری شود.

وی افزود: امروز کارها با کمترین فساد و تخلف به پیش می‌رود و به‌جرئت می‌توان گفت که امروز در شهرداری فساد سیستماتیک وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در حالی از نبود فساد در شهرداری صحبت می‌کند و هیچ اشاره‌ای به دستگیری‌های اخیر نکرده است که در هفته‌های اخیر دستگیری دو شهردار منطقه و چند مدیر شرکت شهروند خبرساز شد ولی نه‌تنها مدیریت شهری هیچ توضیحی دراین‌باره نداد بلکه شهردار تهران هم در آخرین نشست خبری خود از کنار سؤالات خبرنگاران در این خصوص به‌سادگی عبور کرد.

اعلام حضور زودهنگام در انتخابات

اما نکته مهم دیگری که در جلسه روز گذشته مدیران شهرداری مطرح شد، صراحت لهجه رئیس مرکز ارتباطات شهرداری بر ورود زودهنگام به کارزار سیاسی در انتخابات آینده بود. وی صراحتاض اعلام کرد که به عنوان مشاور رسانه‌ای شهردار تهران به‌زودی وارد فعالیت سیاسی و انتخاباتی می‌شود اما به عنوان رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران همچنان به وظایف خود در این حوزه خواهد پرداخت و تا پایان دوره به وظایف خود عمل خواهد کرد.

این سخنان آقای مشاور حاکی از فعالیت‌های زودهنگام شهرداری تهران در زمینه کارزار انتخاباتی 1400 است درست چند هفته بعد از اینکه پیروز حناچی شهردار تهران در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: «تلاش می کنیم اداره شهر را از سیاست دور نگه داریم و این به نفع شهر است.»

حالا دقیق مشخص نیست که چه اتفاقی رخ داده که شهردار تهران از سیاسی بودن مدیریت شهری پرهیز می‌کند و حالا مشاور او از شرکت در انتخابات آن هم در جمع مدیران روابط عمومی زیر مجموعه شهرداری سخن می‌گوید!

همه از شهرفروشی راضی هستند!

مشاور شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود دلیل میزان رضایت بالای شهروندان تهرانی از عملکرد مدیریت کنونی شهرداری تهران را این گزاره بیان کرد که  در این دوره مدیریت شهری شهرفروشی نمی‌شود!

صحبت‌های غلامحسین محمدی برعکس موضوعی است که محمدجواد حق‌شناس در جلسه شورای شهر به آن اشاره کرده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر در مورد کلیات بودجه 1400 شهرداری اظهار کرد: به نظر ما گوش شنوایی در شهرداری برای شنیدن انتقادات نیست و تلاش می‌شود که بودجه مشابه قبل پیش برود.

وی افزود: بودجه 1400 شهرداری برخلاف انتظارات و ضوابط بوده و به نظرم دارای انحرافات جدی است؛  در ماه پایانی سال قرار داریم ولی هنوز تحقق بودجه سال 99 کامل انجام نگرفته و 65 درصد آن محقق شده و تا پایان سال احتمالا این تحقق بودجه به 70 درصد برسد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: حال جای سؤال است که امسال نتوانستیم کامل بودجه را محقق کنیم چگونه سال آینده بدون توجه به منابع جدید و پایدار به دنبال افزایش بودجه و تحقق آن هستیم، همچنین امسال کمترین سهم را حضور فرهنگی و اجتماعی از بودجه داشت و این با شعارهای شهر همخوانی ندارد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در یک سال گذشته بازگشت به شهرفروشی داشته‌ایم و این به نوعی بازگشت به عقب است و درحالی اتفاق افتاده که چند سال است فریاد می‌زنیم جلوی شهرفروشی باید گرفته شود.

به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر مدیریت شهری در دوره پنجم همچنان شهردار تهران شفافیت لازم در ارتباط با برخی از دغدغه‌های افکار عمومی را ندارد و برخی از مدیران شهرداری در روزهای پایان در فکر انتخابات هستند تا رسیدگی به امور شهر.

انتهای خبر/6893/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار