03 May-2024 الجمعة - 25 شوال 1445 جمعه - 14 اردیبهشت 1403 9:36 (GMT) 9:36 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
حاشیه سازی شورای شهر تهران برای وزارت بهداشت ادامه دارد/ نمکی در تیررس شوراییان!
سه شنبه 5 اسفند ساعت 10:21
حاشیه سازی شورای شهر تهران برای وزارت بهداشت ادامه دارد/ نمکی در تیررس شوراییان!
ماجرای درگیری شورای شهر با وزارت بهداشت یکی از مسائلی شده است که دیگر شهروندان تهرانی به آن عادت کردند، زخمی که در طول مدت شیوع کرونا بارها سر باز کرده و انگار قرار نیست هیچوقت تمامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ماجرای درگیری شورای شهر تهران با وزارت بهداشت یکی از مسائلی است که شهروندان تهرانی دیگر به آن عادت کرده‌اند، زخمی که در طول مدت شیوع کرونا بارها سر باز کرده و انگار قرار نیست هیچوقت تمامی داشته باشد.

سخنان روز گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت یک هشدار بود از وضعیت فعلی و آینده کشور درباره جنگ با ویروس کرونا اما شورای شهر دوره پنجم مدیریت شهری کرونا را نیز سیاسی می‌بیند و در سال آخر برای دیده شدن دست به هر کاری می‌زند تا افکار عمومی را نسبت به انتقاد از عملکرد خودش منحرف کند.

امروز و در جلسه شورای شهر تهران ابراهیم امینی نایب رئیس این شورا با انتقاد از سخنان چندی قبل وزیر بهداشت در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌ها گفت که امیدوارم وزیر بهداشت ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شأن همکاران بهشت زهرایی و نه در شأن کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روزها به‌ صورت سه شیفت کار می‌کنند و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.

ذکر این نکته ضروری است که مدیریت شهری تهران به جای ایراد گرفتن از سخنان افرادی که یک سال برای کشور شبانه روزی تلاش کردند باید به مردم گزارش دهد که عملکرد یکساله شهرداری تهران برای مقابله با کرونا چه بوده است و باید به شهروندان پاسخگو باشند که آن شور و هیجان اسفند 98 که قرار بود تمامی حمل و نقل عمومی و معابر شهر تهران ضد عفونی شود و چند هفته بیشتر عمر نداشت چه شد؟ کسانی که خودشان را نماینده مردم در شورای شهر تهران می‌دانند در طول عمر یکساله کرونا چه اقدام موثری برای مردم تهران در زمینه مقابله با کرونا انجام دادند.

شورای شهر تهران می‌توانست از همان ابتدا شیوع اپیدمی کرونا به وسیله سراهای محله طرحی مشابه طرح غربالگری موسوم به حاج قاسم سلیمانی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کند اما نه تنها اینکار را نکرد بلکه فقط به دنبال حاشیه سازی برای مردم بود،  حالا اعضای شورای شهر پاسخ دهند آن‌همه اصرار برای دستیابی به آمار دقیق مبتلایان و فوتی‌های کرونا چه بود و اگر آمار به دستشان می‌رسد چه کاری برای شهروندان انجام می‌دادند و نکردند؟

اکنون و پس از درگیری اعضای شورای شهر با کیانوش جهانپور حال نوبت به سعید نمکی رسیده و شورای شهر تهران به جای پاسخگویی به افکار عمومی به دنبال حاشیه سازی برای وزارت بهداشتی است که در خط مقدم مقابله با کرونا است و هرروز نیروهای خود را به دلیل بیماری کرونا از دست می‌دهد.

بهتر است شورای شهر تهران به جای مقابله با وزارت بهداشت در کنار این وزارتخانه باشد نه روبه‌روی آن و کسانی که خودشان را نماینده مردم می‌دانند به جای نشستن در خودروهای شخصی، گذرشان را هم به مترو و اتوبوس‌های شهر تهران می‌انداختند یا سراغی از کارگران زیرمجموعه شهرداری می‌گرفتند که در بدترین شرایط و با حداقل‌های مسائل بهداشتی مشغول فعالیت هستند نه اینکه از دیگری ایراد بگیرند.

انتهای خبر/7019/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار