03 May-2024 الجمعة - 25 شوال 1445 جمعه - 14 اردیبهشت 1403 8:49 (GMT) 8:49 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
برنامه علمی «مواد و انرژی» مورد بازبینی قرار گرفت/ بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان به‌دست دانشجویان
دوشنبه 3 آذر ساعت 11:10
برنامه علمی «مواد و انرژی» مورد بازبینی قرار گرفت/ بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان به‌دست دانشجویان
برنامه علمی مواد و انرژی پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای راهبردی استان تهران به‌صورت مجازی و برخط مورد بازبینی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برنامه علمی مواد و انرژی در جلسه شورای راهبردی پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به‌صورت مجازی و برخط مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه برخط، چالش جدید برنامه علمی مواد و انرژی با عنوان «مصرف بی‌رویه انرژی در ساختمان» با هدف غایی «بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان» مورد بازبینی قرار گرفت.

همچنین برای تدوین اهداف عینی این چالش، مؤلفه‌های مهمی همچون مدیریت ساخت، طراحی معماری، مصالح ساخت، توسعه مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی و توجه به قوانین بالادستی مدنظر قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست «بهینه‌سازی مدیریت ساخت با رویکرد کاهش مصرف انرژی» و «توسعه مشارکت‌های اجتماعی در کاهش مصرف انرژی در ساختمان» از جمله اهداف عینی برای این چالش پیشنهاد شد.

مسئله ضعف بهره‌وری اقتصادی در بخش انرژی کشور با نگاه ارتقای بهره‌وری اقتصادی در بخش انرژی کشور از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در این نشست بود. این مسئله به‌صورت مستقل یا به‌عنوان یکی از اهداف در ذیل مبحث اتلاف انرژی در این برنامه علمی دیده شده است.

یادآور می‌شود، «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی» که با نام اختصاری «پایش آزاد» شناخته می‌شود، دنبال تبدیل چالش‌های کلان کشور به زمینه‌های پژوهشی است تا استاد و دانشجو بتوانند بر اساس آن موضوع پایان‌نامه و یا رساله را تعریف کنند. 

انتهای خبر/75/

برچسب ها
پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار