29 April-2024 الاثنين - 21 شوال 1445 دوشنبه - 10 اردیبهشت 1403 19:55 (GMT) 19:55 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جوانان امروز مشکلات مشکلات بیشتری نسبت به یک دهه قبل دارند/ آن زمان اینقدر تورم و اجاره مسکن بالا نبود
پنجشنبه 14 اسفند ساعت 20:42
جوانان امروز مشکلات مشکلات بیشتری نسبت به یک دهه قبل دارند/ آن زمان اینقدر تورم و اجاره مسکن بالا نبود
بازیگر سینما و تلویزیون ایران گفت: جوانان امروز اگر مشکلاتشان از جوانان یک دهه قبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. آن زمان تورم به اندازه الان نبود. قیمت و اجاره مسکن هم این قدر سرسام آور نشده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نگار فروزنده بازیگری را از نوجوانی آغاز کرد و تا به امروز در سریال‌هایی از جمله «دو پنجره»، »ریشه در دشت خون»، «گل‌های آفتابگردان»، «همسفر»، «پاورچین»، «ریحانه» و «دارا و ندار» به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر به تازگی سریال «دادِستان» را نیز بر روی آنتن شبکه سوم سیما داشت، سریالی که سعی داشت متفاوت از بقیه باشد و البته پخش آن بازخوردهای فراوانی را هم به همراه داشت

فروزنده در سریال «من یک مستاجرم» هم ایفاگر نقش «هنگامه» بود؛ زن جوانی که به همراه همسرش در فکر تأمین سقفی بالای سرشان است. «من یک مستاجرم» از جمله سریال‌های پرمخاطب تلویزیون در دهه ۸۰ است که البته همچنان بینندگان و طرفداران خودش را دارد.

فروزنده تاکید می‌کند که این سریال برای خودش هم همچنان جذاب و تماشایی است و حاصل کار صمیمانه گروهی همدل. این بازیگر می‌گوید مشکلات مطرح شده جوانان در سریال «من یک مستاجرم» نه تنها رفع نشده که با توجه به افزایش تورم و قیمت کرایه خانه، تشدید هم شده و به همین دلیل هم است که سریال همچنان می‌تواند با مخاطبان متعلق به نسل‌های مختلف ارتباط برقرار کند. او معتقد است همه چیز سریال من یک مستاجرم بر اساس مناسبات حرفه‌ای بوده و قرار نبوده به هر قیمتی مخاطب را بخنداند. به باور فروزنده، من یک مستاجرم یک سریال بی‌ادعا است که با مخاطبانش صادقانه برخورد می‌کند.

این شب‌ها سریال «من یک مستاجرم» دوباره به آنتن سیما بازگشته و پخش دوباره‌ای را این بار از آی‌فیلم تجربه می‌کند. به همین بهانه، خبرنگار آنا سراغ نگار فروزنده بازیگر نقش هنگامه در این مجموعه خاطره انگیز رفته و گفت‌وگویی با وی ترتیب داده، که ماحصل آن در ادامه قابل مشاهده است.

یادآور می‌شود در من یک مستاجرم، علاوه بر فروزنده بازیگران دیگری از جمله امیر جعفری، کتایون امیر ابراهیمی، سعید آقاخانی، ریما رامین‌فر، سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، آرش مجیدی، فرشید نوابی و محسن قاضی مرادی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آنا: سریال من یک مستاجرم با وجود گذشت سال‌ها از ساختش همچنان ارزش تماشا دارد و این روزها یکی از مجموعه‌های پر مخاطب تلویزیون است. این جذابیت برای خودتان هم حفظ شده است؟

فروزنده: سریال من یک مستاجرم یکی از کارهای دوست داشتنی و فراموش ناشدنی برای خودم است. هنوز هم وقتی این سریال را تماشا می‌کنم لذت می‌برم و کلی خاطره خوش برایم زنده می‌شود. این سریال حاصل یک کار گروهی صمیمانه است. بازیگران جوان و پر انگیزه‌ای در این کار حضور داشتند و توسط خانم بخت آور به خوبی راهنمایی می‌شدند. حاصل کار هم واقعاً عالی بود.

جوانان امروز اگر مشکلاتشان از جوانان یک دهه قبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. آن زمان تورم به اندازه الان نبود. قیمت و اجاره مسکن هم این قدر سرسام آور نشده بود.

آنا: جالب است که حداقل سوژه سریال هم با وجود گذشت زمان قدیمی نشده و از موضوعیت نیفتاده است.

فروزنده: نه تنها قدیمی نشده که به نظرم حتی بارزتر شده است و جوانان امروز اگر مشکلاتشان از جوانان یک دهه قبل بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. آن زمان تورم به اندازه الان نبود. قیمت و اجاره مسکن هم این قدر سرسام آور نشده بود. به همین دلیل هم است که سریال هنوز بیننده دارد. جوانان یا زوج‌های جوانی که به تماشای سریال می‌نشینند و مشکلات چند زوج جوان را برای داشتن خانه می‌بینند، احساس می‌کنند که حرف دل خودشان زده می‌شود.

آنا: خودتان نقش هنگامه را چقدر دوست داشتید؟

فروزنده: نقش هنگامه به ظاهر جدی بود؛ اما رگه‌هایی از طنز در شخصیت او دیده می‌شد. او شاید نماد نسلی از جوانان شهری متعلق به طبقه متوسط جامعه بود. زن جوانی که دوست داشت سقفی بالای سر زندگی‌شان باشد و همیشه نگران خانه نباشد.

آنا: البته دعواهای هنگامه و همسرش (حسام) هم جالب بود، به خصوص که اختلاف‌های بین آنها در اوایل سریال زیاد بود و حتی زندگی‌شان در خطر جدایی قرار داشت.

فروزنده: هنگامه و حسام هم مثل خیلی از زوج‌های جوان دیگر یک سری اختلاف سلیقه دارند؛ اما در نهایت به هم علاقه‌مند هستند و هر چقدر هم که کارشان به جاهای باریک بکشد، راضی به جدایی و طلاق نیستند. هر چه قصه جلوتر می‌رود، اختلافات هنگامه و حسام هم کمتر می‌شود؛ شاید به این دلیل که اینقدر درگیر خانه و رقابت بر سر به دست آوردن یکی از واحدها می‌شوند که دیگر اختلاف‌های خودشان را فراموش می‌کنند. ضمناً برقراری روابط صمیمانه آنها با سایر همسایگان و شروع رفت و آمدها بر روی روابط خودشان هم تأثیر می‌گذارد.

آنا: تا به امروز چه بازخوردهایی از سوی مخاطبان برای بازی در سریال من یک مستاجرم گرفته‌اید؟

فروزنده: مردم این سریال را همچنان دوست دارند. نه تنها در پخش اول سریال که در بازپخش‌های بعدی هم کامنت‌های خیلی خوبی از مخاطبان گرفته‌ام. سریال من یک مستاجرم تاریخ انقضا ندارد و برای همه بینندگان در هر دوره و زمانی جذاب و دیدنی است.

آنا: نقاط قوت و تمایز این سریال را در چه می‌بینید؟

فروزنده: همه چیز سریال من یک مستاجرم بر اساس مناسبات حرفه‌ای بود؛ از انتخاب بازیگران گرفته تا سایر عوامل. یک سری بازیگر جوان اما توانمند در این سریال حضور داشتند که واقعاً جلوی دوربین کم نمی‌گذاشتند. سایر عوامل هم همین گونه بودند. یک رابطه صمیمانه در پشت دوربین وجود داشت که طبیعتاً به مخاطب هم منتقل می‌شد. بین خانم بخت آور به عنوان کارگردان و بازیگران سریال تعامل خیلی خوبی وجود داشت و ایشان از پیشنهادات جذاب و سازنده استقبال می‌کردند. قصه سریال هم جذاب بود و به مسئله روز جامعه می‌پرداخت و مشکلات جوانان و خانواده‌ها را بیان می‌کرد.

بازی در نقش طنز از نقش‌های جدی دشوارتر و پیچیده‌تر است. ایفای نقش طنز اصلاً کار آسانی نیست. برای خودم نقش طنز و جدی خیلی تفاوت ندارد، مهم این است که نقش در قصه تاثیرگذار بوده و خنثی نباشد.

آنا: سریال من یک مستاجرم از نوعی طنز برخوردار است که مشابهش را در سال‌های اخیر خیلی کم می‌بینیم؛ نوعی طنز جذاب اما ساده و بی پیرایه. چرا چنین مجموعه‌های طنز جذابی کمتر ساخته می‌شود؟

فروزنده: من یک مستاجرم سریال ساده و بی ادعایی بود که نمی‌خواست مخاطب را به هر قیمتی بخنداند. طنز این سریال ساده اما خاص بود و حواشی نداشت. سریال با مخاطبانش صادق و روراست بود و مشکلاتشان را به زبان طنز بازگو می‌کرد، بدون این که بخواهد لودگی کند و از چهارچوب‌ها خارج شود.

آنا: با وجودی که در کارنامه شما بیشتر آثار جدی به چشم می‌خورد؛ اما چقدر به ایفای نقش‌های طنز علاقه دارید؟

فروزنده: اتفاقاً بازی در نقش طنز از نقش‌های جدی دشوارتر و پیچیده‌تر است. ایفای نقش طنز اصلاً کار آسانی نیست. برای خودم نقش طنز و جدی خیلی تفاوت ندارد، مهم این است که نقش در قصه تاثیرگذار بوده و خنثی نباشد.

آنا: از پخش سریال من یک مستاجرم از شبکه آی فیلم مطلع هستید؟

فروزنده: بله، خبر دارم وچند قسمتی را هم دیده‌ام. پیش از این هم بعضی از سریال‌های خودم را از آی فیلم دیده‌ام و به نظرم شبکه پرمخاطبی است.

آنا: این روزها مشغول چه کاری هستید؟

فروزنده: به خاطر کرونا گزیده کار شده‌ام. در سریال دادستان به کارگردانی مسعود ده نمکی بازی داشته‌ام که پخش آن به تازگی از شبکه سه به اتمام رسید.

انتهای خبر/7673/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار