29 March-2024 الجمعة - 20 رمضان 1445 جمعه - 10 فروردین 1403 9:25 (GMT) 9:25 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
توزیع بیش از 2300 تبلت در میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان خوزستان
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 7:22
توزیع بیش از 2300 تبلت در میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان خوزستان
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان گفت: همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در سال 99، سازمان بسیج فرهنگیان استان 2 هزار و 352 تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد صالح جمالی در ارتباط با اقدامات انجام شده سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در بحث نهضت کمک مؤمنانه اظهار کرد: براساس مشکلات به‌وجود آمده با انتشار ویروس کرونا در استان، سازمان بسیج فرهنگیان در گام اول اقدام به تشکیل 45 گروه از قشر بسیج فرهنگیان در سطح استان خوزستان کرده و 700 فرهنگی جهادگر را در این گروه‌ها سازماندهی کرد.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال 99، 97 کارگاه‌ تولید ماسک در سطح شهر اهواز و مناطق محروم استان خوزستان راه‌اندازی شد. از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون بسیج فرهنگیان استان خوزستان حدود 4 هزار ماسک، 4 هزار و 800 دستکش، 2 هزار و 873 مورد الکل و مواد ضدعفونی‌کننده و 3 هزار و 375 بسته بهداشتی را تهیه و در مناطق محروم توزیع کرده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان تصریح کرد: از ظرفیت مدارسی که دارای آزمایشگاه بودند برای تولید الکل و موادضدعفونی‌کننده استفاده شد.

جمالی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در قالب نهضت کمک مؤمنانه 6 هزار و 254 مورد بسته‌های معیشتی توسط خیرین بسیج فرهنگیان و جهادگران تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شد. همچنین 203 هزار و 632 مورد کیف، کفش و بسته‌های لوازم‌التحریر تهیه و در بین دانش‌آموزان مناطق نیازمند و کم‌برخوردار توزیع شد.

وی با اشاره به این‌که در ایام کرونا بسیج فرهنگیان در برخی از مدارس مناطق محروم استان اقدام به برپایی آشپزخانه‌هایی کرده و غذای گرم طبخ می‌کردند، گفت: در بازه زمانی 6 ماهه اول امسال در این آشپزخانه‌ها حدود 6 هزار و 565 مورد غذای گرم تهیه و در مناطق محروم و همچنین در بین خانواده‌های درگیر کرونا توزیع می‌شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در بحث ضدعفونی معابر و اماکن نیز بیان کرد: در این بخش نیز گروه‌های جهادی را بسیج کرده و توانستیم بیشتر اقدامات ضدعفونی را در اطراف مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان انجام دهیم. یک هزار  131 مورد گندزدایی و ضدعفونی در قالب این طرح صورت پذیرفت.

جمالی در ارتباط با میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در 6 ماهه اول سال 99 بیان کرد: 9 میلیارد و 589 میلیون و 584 هزار ریال به صورت نقدی و 2 میلیارد 277 میلیون و 800 هزار ریال به‌صورت غیرنقدی در بین بسیج فرهنگیان استان خوزستان جمع‌آوری شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در 6 ماهه دوم امسال پرداخت و گفت: تهیه و توزیع 382 کیلو گوشت گرم به ارزش 368 میلیون ریال، خرید و کمک به خرید جهیزیه به ارزش 900 میلیون ریال تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این مدت است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان افزود: در راستای کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار 295 مورد تبلت که بالغ بر 700 میلیون ریال ارزش ریالی آن بود تهیه و در بین جامعه هدف توزیع شده است.

جمالی با اشاره به دستورالعمل جدید سازمان بسیج فرهنگیان به استان در نیمه دوم امسال، اظهار کرد: در این دستورالعمل به بحث آموزش و پرورش هم در موضوع شناسایی دانش‌آموزان محروم از تحصیل و معلمان الگو در دستور کار قرار گرفت. یک هزار و 31 معلم الگو در این بخش که در زمان کرونا به محرومیت‌زدایی آموزشی کمک کردند شناسایی شدند که در فضای مجازی و رسانه‌ها در ارتباط با آنها تبلیغ شد؛ تهیه و انتشار 142 نماهنگ و سرود، 7 فیلم کوتاه و مستند از معلمان مجاهد در فضای مجازی و رسانه‌ها جزئی از آن بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در ارتباط با اقدامات آموزشی و پروروشی در قالب پویش لبخند رضایت نیز بیان کرد: تعداد 38 هزار و 395 نفر تحت پوشش برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان قرار گرفتند که محتوای ارائه شده به آنها شامل 230 مورد فرهنگی، 149 مورد علمی، 387 مورد آموزشی، 282 مورد بصیرتی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای و مکتوب بود.

جمالی در ارتباط با ارائه خدمات آموزش حضوری در سطح استان خوزستان هم گفت: فرهنگیان بسیجی در قالب پویش لبخند رضایت توانستند حدود 25 هزار و 473 نفر دانش‌آموزان را به‌صورت حضوری آموزش دهند؛ این افراد غالباً در مناطق محروم از فضای مجازی و اینترنت صورت پذیرفت. 22 هزار و 734 دانش‌آموز هم به‌صورت غیرحضوری و با ارسال کتب، جزوه، تماس تلفنی و ... آموزش دیده‌اند.

وی تعداد معلمان فعال در پویش لبخند رضایت را 2 هزار و 57 نفر عنوان کرد و افزود: تهیه 13 هزار و 475 مورد بسته لوازم‌التحریر، یک هزار و 602 تبلت در مناطق کم‌برخوردار از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پویش لبخند رضایت بود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان خوزستان در پایان تعداد افراد تحت پوشش سازمان بسیج فرهنگیان استان را 7 هزار و 12 نفر عنوان کرد که یک هزار و 985  فرهنگی و 5 هزار و 17 نفرغیر فرهنگی بوده‌اند.

انتهای خبر/8066/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار