16 May-2024 الخميس - 9 ذیقعده 1445 پنجشنبه - 27 اردیبهشت 1403 1:47 (GMT) 1:47 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
جام حذفی فوتبال| صعود استقلال به شرط قربانی کردن پیکان/ جدال لیگ برتری‌ها برای راهیابی به مرحله بعدی
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 6:54
جام حذفی فوتبال| صعود استقلال به شرط قربانی کردن پیکان/ جدال لیگ برتری‌ها برای راهیابی به مرحله بعدی
استقلال برای صعود به مرحله بعدی جام حذفی باید پیکان را شکست دهد و دیگر تیم‌های لیگ برتری هم در مقابل رقبایشان وضعیتی مشابه آبی‌پوشان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی که با قدمت‌ترین مسابقه ورزشی در ایران محسوب می‌شود امروز با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود و جالب اینکه در میان این دیدارها فقط یک بازی مصاف دو تیم لیگ برتری نیست. پیش از این با انصراف شهرداری ماهشهر تراکتور تبریز بدون دردسر به جمع هشت تیم برتر صعود کرده است.

ذوب آهن - شهر خودرو

دو تیم در لیگ برتر عملکرد جالبی نداشتند و البته که وضعیت شهر خودرو به مراتب بهتر است چون خطر سقوط را حس نمی‌کند اما نماینده اصفهان در رتبه چهاردهم است. بدون تردید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ذوب‌آهن به دنبال کسب پیروزی است و در مقابل شهر خودرو هم برای شکست بازی نمی‌کند. مهم‌ترین اتفاق در مورد شهر خودرو تغییر و تحولات مدیریتی است که می‌تواند به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شود. ذوب‌آهن اگر در بازی امروز برنده شود تا حدودی از بحران فاصله می‌گیرد. 

گل‌گهر سیرجان – مس کرمان

این دیدار دربی استان کرمان محسوب می‌شود. گل‌گهر در لیگ برتر وضعیت رو به افولی را در هفته‌های اخیر داشته و مس کرمان که در تلاش برای صعود به لیگ برتر است در آخرین بازی مغلوب شد تا از صدر جدول سقوط کند. بدون شک جدال امیر قلعه‌نویی و رضا مهاجری در قامت سرمربیان لیگ برتری و لیگ دسته یک جذابیت‌های خاصی دارد. حذف گل‌گهر اتفاقی بزرگ محسوب می‌شود و البته که قلعه‌نویی به مهاجری اجازه چنین کاری را در ورزشگاه شهید سلیمانی به سادگی نمی‌دهد.

ماشین‌سازی تبریز- فولاد خوزستان

نماینده تبریز در لیگ برتر وضعیت برنجی دارد و در انتهای جدول ایستاده است. در مقابل فولاد امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بوده و در ورزشگاه شهید سلیمانی (بنیان دیزل) همه تلاش خود را خواهد کرد تا برنده شود. جام حذفی جام شگفتی‌ها نام دارد و ماشین‌سازی امید دارد تا با شکست فولاد شمن صعود به جمع هشت تیم برتر با انگیزه بیشتری برای فرار از سقوط در لیگ برتر به مصاف رقبا برود. جدال مهدی پاشازاده و جواد نکونام که هر دو استقلالی هستند بر روی نیمکت ماشین‌سازی و فولاد در نوع خود جالب است. 

نساجی مازندران – سایپا

این دیدار در حالی در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر برگزار می‌شود که دو تیم در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند. نساجی در رتبه پانزدهم است و ساکت الهامی به‌عنوان سومین سرمربی این فصل این تیم انتخاب شد تا نماینده مازندران در لیگ برتر باقی بماند. در سمت مقابل سایپا با ابراهیم صادقی در رتبه سیزدهم جای دارد و حاشیه امنیت نسبتاً خوبی برای ماندن در لیگ برتر ایجاد کرده ولی اگر همانند چند هفته گذشته نتیجه بگیرد احتمال سقوطش بسیار زیاد است. دو تیم برای آنکه روحیه خوبی برای ادامه رقابت در لیگ برتر کسب کنند در دیدار امروز جام حذفی همه تلاش خود را خواهند کرد تا برنده از زمین خارج شوند. 

ادامه مسابقات مرحله  یک شانزدهم نهایی جام حذفی فردا و پس فردا برگزار می‌شود تا تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود.

پیکان – استقلال

دو تیم در شرایطی در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف هم می‌روند که در لیگ برتر شرایط متفاوتی دارند. پیکان با مهدی تارتار عملکرد جالبی نداشته و در نیمه بالایی جدول نیست. استقلال هم صدر جدول را از دست داد و فرهاد مجیدی جانشین محمود فکری شد که در اولین تجربه‌اش برابر فولاد برنده شد تا استقلال کمی از بحران خارج شود. جدال دو تیم در لیگ برتر با تساوی بدون گل تمام شد اما این بار نمی‌توانند با تساوی از زمین خارج شوند و باید در پایان تیمی برنده شود. مجیدی که فصل گذشته استقلال را نایب قهرمان جام حذفی کرد تلاش می‌کند تا با پنج پیروزی متوالی در جام حذفی، قدیمی‌ترین جام ایران را بالای سر ببرد.

انتهای خبر/8070/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار