03 May-2024 الجمعة - 25 شوال 1445 جمعه - 14 اردیبهشت 1403 8:2 (GMT) 8:2 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
سامانه ملی دوچرخه سواری بعد از توقف 4 ساله راه‌اندازی شد/ استفاده از تمام سرمایه‌های شطرنج در دستور کار است
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 6:7
سامانه ملی دوچرخه سواری بعد از توقف 4 ساله راه‌اندازی شد/ استفاده از تمام سرمایه‌های شطرنج در دستور کار است
سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری گفت: سامانه ملی دوچرخه سواری بعد از توقف 4 ساله راه‌اندازی شد که مشابه سامانه هواداری باشگاه‌های فوتبال است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، افشین داوری به‌عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری منصوب شده و در این مدت تلاش کرده تا شرایط را برای پیشرفت این ورزش المپیکی تلطیف کند و البته فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات ریاست از سوی وزارت ورزش و جوانان در شرایط مناسبی باقی بماند.

افشین داوری در مورد شرایط فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد: در مدت دو ماهی که در خدمت فدراسیون دوچرخه سواری هستم، ساز و کارهای مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کردیم و ثبت‌نام از کاندیداها را انجام دادیم. مجمع انتخاباتی ریاست هیئت‌های سه استان که با سرپرست اداره می‌شدند را نیز در دستور کار قرار دادیم که رئیس هیئت استان کرمانشاه انتخاب شد. همچنین در حال تدارک برای برگزاری مجمع هیئت استان کهکیلویه و بویراحمد هستیم. ضمن اینکه قرار بود مجمع هیئت استان خوزستان را نیز برگزار کنیم که به دلیل همه‌گیری گسترده ویروس کرونا در این استان، برگزاری مجمع به زمان دیگری موکول شد.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری به تدوین تقویم سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: ابتدا ادامه تقویم ورزشی فدراسیون در سال ۹۹ را پیگیری کردیم که حاصل آن، برگزاری ۷ مرحله اردوی تیم ملی بود. در ادامه، با هم‌اندیشی و مشارکت روسای هیئت‌ها، تقویم ورزشی سال ۱۴۰۰ را نیز تدوین و نهایی کردیم.

داوری با بیان اینکه اهداف و برنامه‌های راهبردی فدراسیون هم تدوین شد، گفت: سامانه ملی که چهار سال متوقف شده بود را نیز راه‌اندازی کردیم. این سامانه تقریباً مشابه سامانه هواداری باشگاه‌های فوتبال است.

وی در مورد فعالیت‌های عمرانی دوره سرپرستی خود در فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: وزیر ورزش دستور اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان را داده که هنوز آن را دریافت نکرده‌ایم. همچنین مقرر شده خانم ژاله فرامرزیان معاون وزیر نیز برای تکمیل پروژه‌های فدراسیون مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان اختصاص بدهد که با محض تأمین این منابع مالی، ساختمان اداری فدراسیون را به بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: تمامی کمیته‌های غیرفعال از جمله کمیته فنی را با حضور تمامی اهل فن فعال کردیم.

نامزد ریاست فدراسیون شطرنج در مورد انگیزه‌هایش برای حضور در مجمع انتخاباتی این فدراسیون یادآور شد: زمانی که مدیرکل ورزش خراسان و گلستان بودم، هشت دوره مسابقه طراز اول برگزار کردیم که یکی از آنها، مسابقات جوانان آسیا و دیگری رقابت‌های بزرگسالان آسیا بود. پس از این دو رویداد، رئیس فدراسیون جهانی از ما تقدیر کرد و این دو تورنمنت قاره‌ای را «مسابقه سال» نامید.

وی افزود: از سوی دیگر، شطرنج ورزشی است که با اقبال و توجه خانواده‌ها روبروست. ضمن اینکه فدراسیون شطرنج جزو معدود فدراسیون‌هایی است که بالغ بر ۹۰ درصد از مسئولان و روسای هیئت‌هایش، شطرنج باز هستند.

داوری به مشکلات این ورزش اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی شطرنج این است که منابع زیرساختی خود را از دست داده است. در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج، تمام تلاش من این است که هم ساختمان فدراسیون و هم هتل ورزش که متعلق به فدراسیون شطرنج است را برگردانیم.

نامزد فدراسیون شطرنج همچنین درباره رفع خطر تعلیق فدراسیون ایران تصریح کرد: تمامی ساز و کارهای مناسب به ویژه منابع مالی را برای حل این مشکل به کار خواهیم گرفت. البته در حال حاضر وزارت ورزش، بخشی از مطالبات فدراسیون جهانی را پرداخت کرده که بنده نیز در صورت انتخاب به‌عنوان رئیس فدراسیون، نسبت به پرداخت بقیه مطالبات فیده اقدام خواهم کرد. برای شطرنج برنامه‌های بسیار خوبی دارم و تلاش خواهم کرد از تمامی سرمایه‌ها و نیروهای متخصص در کل بدنه شطرنج کشور به ویژه هیئت‌های استان‌ها استفاده کنم.

انتهای خبر/8080/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار