26 April-2024 الجمعة - 18 شوال 1445 جمعه - 7 اردیبهشت 1403 15:18 (GMT) 15:18 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اکثر دانشجویان جهان به دلیل همه‌گیری کرونا آسیب روحی دیده‌اند
پنجشنبه 21 اسفند ساعت 12:54
اکثر دانشجویان جهان به دلیل همه‌گیری کرونا آسیب روحی دیده‌اند
تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر دانشجویان جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا آسیب روحی و روانی دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس یک نظرسنجی بین‌المللی به‌طور متوسط 56 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر جهان گفته‌اند که سلامت روان آن‌ها در طی همه‌گیری COVID-19 تحت تأثیر قرار گرفته است. این نتایج از یک نظرسنجی با شرکت حدود 17 هزار دانشجو از 21 کشور استخراج شده است.

برزیل در این زمینه در رتبه اول قرار دارد، 76 درصد دانشجویان برزیلی تحت تأثیر مشکلات روحی در پی بیماری کرونا قرار گرفته‌اند. آمریکا، کانادا و انگلیس با 75، 73 و 70 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ایتالیا با 25 درصد تأثیر کرونا بر روی دانشجویان در رتبه آخر قرار دارد. قبل از ایتالیا، روسیه با 29 درصد، چین با 38 درصد و کره جنوبی با 39 درصد قرار دارند. کنیا تنها کشور آفریقایی در میان 21 کشور مورد بررسی بود، میانگین آسیب‌های روانی در میان دانشجویان این کشور عدد 56 درصد را نشان می‌دهد.

این نظرسنجی را موسسه یوندر در فاصله 20 اکتبر تا 10 نوامبر 2020 انجام شده است. محققان یوندر همچنین درباره یادگیری آنلاین و چشم‌انداز شغلی آینده نیز از دانشجویان سؤال کرده‌اند. در این میان با 16 هزار و 839 دانشجوی کارشناسی 18 تا 21 ساله مصاحبه انجام شده است این دانشجویان از کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مالزی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، کره جنوبی، اسپانیا، ترکیه، انگلستان و ایالات‌متحده بودند.

بر این اساس 51 درصد دانشجویان جهان گفتند که اساتید آن‌ها می‌دانند که چگونه با استفاده از اینترنت به تدریس کنند. همچنین 37 درصد دانشجویان اظهار کردند که اساتید آن‌ها درباره تدریس آنلاین آگاهی ندارند.

79 درصد دانشجویان چین، 73 درصد دانشجویان عربستان سعودی و 69 درصد دانشجویان مالزی معتقدند که اساتید درباره تدریس آنلاین آگاهی کافی دارند. اما 51 درصد دانشجویان ترکیه، 49 درصد دانشجویان اسپانیا و 46 درصد دانشجویان ژاپن از تدریس آنلاین اساتید به دلیل عدم آگاهی آن‌ها راضی نیستند.

به‌طور متوسط ساعت‌های هفته‌ اختصاص داده‌شده به مطالعات در حین COVID-19 بین 27 ساعت در مکزیک، ایتالیا و آلمان تا 14 ساعت در ژاپن، 15 ساعت در کنیا و 16 ساعت در هند و ترکیه بود.

در این نظرسنجی آمده است: مشاغل انگیزه اصلی دانشجویان برای رفتن به دانشگاه است، زیرا شغلی که می‌خواهند به مدرک تحصیلی نیاز دارند.

بیش از سه‌چهارم دانشجویان در اقتصادهای نوظهور می‌گویند که تحصیلات آن‌ها را برای بازار کار به‌خوبی آماده می‌کند، درحالی‌که در کشورهای توسعه‌یافته 63 درصد دانشجویان این نظر را دارند. دانشجویان در پاسخ به این سؤال که دانشگاه‌ها تا چه میزان آن‌ها را برای حضور در بازار کار آماده می‌کنند، 87 درصد دانشجویان در اندونزی اظهار کرد ندکه دانشگاه‌ها آن‌ها را به‌خوبی آماده می‌کند و پس از آن‌ها چین با 85 درصد و برزیل با 81 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای خبر/8162/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار