04 May-2024 السبت - 26 شوال 1445 شنبه - 15 اردیبهشت 1403 2:53 (GMT) 2:53 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
زنگ خطر AFC برای ایران به صدا درآمد/ دیپلماسی ورزش حلقه گمشده فوتبال ایران
جمعه 22 اسفند ساعت 21:3
زنگ خطر AFC برای ایران به صدا درآمد/ دیپلماسی ورزش حلقه گمشده فوتبال ایران
با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی به کشورهای غیر از ایران داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اسامی کشورهای میزبان مقدماتی جام جهانی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد. اعطای میزبانی مقدماتی جام جهانی در گروه ایران به بحرین و همچنین میزبانی گروه لیگ قهرمانان آسیا به عربستان و یک گروه به امارات و هند آب سردی بر پیکره فوتبال ایران بود.

تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ایران مشتاقانه و بدون رایزنی برای میزبانی دوره گروهی لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی نامزد شده بودند، اما با بی‌توجهی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی این بازی‌ها به کشورهای دیگر داده شد. این در حالی است که فوتبال ایران جزء برترین قاره کهن محسوب می‌شود اما میزبانی به آن تعلق نمی‌گیرد!

 البته واقعیت تلخ این است که فوتبال ایران در استراتژیک‌های  سیاسی حرفی برای گفتن ندارد به همین دلیل است که وقتی چهار تیم باشگاهی ایران برای میزبانی دور گروهی مسابقات درخواست می‌دهند کنفدراسیون فوتبال آسیا با بی‌توجهی به درخواست نمایندگان ایران، میزبانی را به کشورهای دیگر می‌دهد، همچنین امروز میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه سوم که تیم ملی ایران در آن حضور دارد به بحرین داده می‌شود. این نشان‌دهنده ضعف فوتبال ایران در دیپلماسی ورزش و رایزنی است. بدون شک دادن میزبانی به بحرین برای شاگردان دراگان اسکوچیچ  شرایط را سخت خواهد بود چرا که تیم دیگر حمایت هواداران را ندارند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ندادن میزبانی به تیم‌های ایرانی ایرادهای همچون محدودیت‌های بانکی برای انتقال پول، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، حق پخش تلویزیونی و شیوع ویروس کرونا را عنوان کرده است، اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از این ناکامی به نابسامانی فدراسیون فوتبال ایران برمی‌گردد. این فدراسیون در یک سال گذشته با سرپرست اداره می‌شد و عملاً مسئولان از طریق دیپلماسی ورزشی وارد مذاکره نشدند تا تصمیمات به نفع نمایندگان ایران و تیم‌های ملی گرفته شود.

حال این امیدواری وجود دارد که با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در فدراسیون فوتبال این رویه ناعادلانه تغییر کند. بدون شک میزبانی حق مسلم همه تیم‌ها است، اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات به شکل متمرکز برگزار می‌شود اما دیر یا زود این ویروس منحوس از بین می‌رود و مسابقات به شکل رفت و برگشت برگزار می‌شود آن وقت میزبان نبودن ایران در برخی مسابقات مهم ضربه سنگین به فوتبال ایران وارد می‌کند و مسئولان فدراسیون فوتبال باید بدانند زنگ خطر برای فوتبال ایران به صدا درآمده و آن را جدی بگیرند.

انتهای خبر/8217/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار