29 April-2024 الاثنين - 21 شوال 1445 دوشنبه - 10 اردیبهشت 1403 9:45 (GMT) 9:45 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
نمی‌دانم پروسه انتخاب میزبان در AFC به چه صورت است!/ تاج باید به اعضای هیئت‌رئیسه نامه بزند/ انتخاب بحرین به‌عنوان میزان کاملاً ناعادلانه است
شنبه 23 اسفند ساعت 8:28
نمی‌دانم پروسه انتخاب میزبان در AFC به چه صورت است!/ تاج باید به اعضای هیئت‌رئیسه نامه بزند/ انتخاب بحرین به‌عنوان میزان کاملاً ناعادلانه است
رئیس سابق فداراسیون فوتبال گفت: نمی‌دانم برای انتخاب میزبان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا چه پروسه‌ای طی شده است اما اگر مرجعی پایین‌تر از هیئت‌رئیسه تصمیم گرفته باید از سوی تاج به اعضا نامه زده شود و درخواست جلسه داشته باشند.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره سلب میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و میزبانی بحرین از گروه تیم ملی کشورمان در این مسابقات گفت: من نمی‌دانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا چه اتفاقی افتاده که چنین تصمیمی گرفته شده است. اگر مرجعی پایین‌تر از هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده باید از طرف آقای تاج به اعضای هیئت رئیسه نامه زده شود و سریع‌تر این موضوع را در جلسه بررسی کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که تاج عنوان کرده برای انتخاب میزبان با اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا مشورتی نکرده‌اند، اظهار کرد: همان‌طور که گفتم من نمی‌دانم چه پروسه‌ای طی شده است و آیا هیئت رئیسه این تصمیم را گرفته یا خیر، اما شیخ سلمان در این مسائل دخالتی نمی‌کند و حتی در زمان ما مواردی که مربوط به بحرین و عربستان بود، خودش در جلسه حضور پیدا نمی‌کرد و معاونش شرکت می‌کرد. اینکه شاید پشت پرده‌ای در جلسات وجود داشته که در نهایت چنین تصمیمی گرفته شده را من از آن بی‌خبر هستم، اما این تصمیم بسیار ناعادلانه است و باید برای آن فکری کرد. میزبانی باید در یک کشور بی‌طرف باشد نه اینکه بحرین را به عنوان کشور میزبان انتخاب کنند.

رئیس سابق فداراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که تاج به‌عنوان نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیا می‌توانسته این موضوع را به نفع ایران برگرداند یا خیر؟ اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم می‌گیرد و مراحل آن طی می‌شود. شاید با کشورها مکاتباتی صورت گرفته که ما از آن بی‌خبر هستیم. به نظرم این مسائل به لابی ارتباطی ندارد. شاید هم البته مکاتباتی صورت نگرفته که من باز هم از آن بی‌خبر هستم!

کفاشیان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی باید چه کاری انجام داد و آیا می‌توان به کمیته  ‌بین‌المللی المپیک برای چنین تصمیمات سیاسی شکایت کرد، گفت: کمیته بین‌المللی المپیک روی مسائل کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا اشراف ندارد. برای انتخاب میزبان قطعاً پروسه‌ای از سوی AFC طی شده است و سؤال و جوابی از کشورها پرسیده شده که در نهایت چنین تصمیمی گرفته‌اند.

انتهای خبر/8295/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار