29 April-2024 الاثنين - 21 شوال 1445 دوشنبه - 10 اردیبهشت 1403 12:54 (GMT) 12:54 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
تاج مقصر سلب میزبانی ملی و باشگاهی ایران نیست/ تضعیف روحیه ملی و باشگاهی فایده‌ای ندارد
شنبه 23 اسفند ساعت 9:14
تاج مقصر سلب میزبانی ملی و باشگاهی ایران نیست/ تضعیف روحیه ملی و باشگاهی فایده‌ای ندارد
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: مهدی تاج نمی‌تواند در حیطه‌ای که مسئولیت ندارد، دخالت کند و کمیته مسابقات میزبانی را در انتخابی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در رقابت‌های ملی و باشگاهی حاضر نشد به تیم‌های ایرانی میزبانی بدهد تا این موضوع بار دیگر گلایه‌ها را نسبت به ضعف در دیپلماسی ورزشی ایران نشان دهد. تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی قطر باید دیدارهایش را در بحرین برگزار کند و تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور نیز باید در هند، عربستان و امارات دیدارهای خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهند.

سید کاظم اولیایی درباره هدر رفتن حق میزبانی تیم‌های ایرانی و مقصر دانستن مهدی تاج که در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بهتر است شناخت دقیق و کافی از پست‌های بین‌المللی داشته باشیم تا بدانیم مهدی تاج اگرچه در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارد ولی نمی‌تواند در موضوعی که در حیطه اختیاراتش است، ورود کند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای دادن میزبانی در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا بر عهده کمیته‌های مسابقات و اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و آنها بر اساس اختیاراتی که دارند عمل می‌کنند. این کمیته‌ها مستقل هستند و می‌توانند از حوزه اختیارات خود به درستی بهره ببرند. اینکه بخواهیم بگوییم قصوری از سوی تاج رخ داده درست نیست چون میزبانی‌ها با تصمیم کمیته‌های مربوط به مسابقات داده می‌شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه عنوان شده بود یکی از دلایل ندادن میزبانی به ایران، عملکرد بهتر کشورهای میزبان در مقابله با کرونا عنوان شده، بیان کرد: کادر درمان ایران در مبارزه با ویروس کرونا که بلایی جهانی است، عملکرد بسیار خوبی داشته و اگر جزء اولین کشورها در مبارزه با این بیماری نباشیم، بدون شک در شرایط بد و بغرنج قرار نداریم. اینکه میزبانی‌ها در رقابت‌های ملی و باشگاهی به برخی کشورها داده شده، به خاطر توان اقتصادی بالاتر آنها و نفوذشان در AFC بوده است و ربطی به ویروس کرونا ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای ایستادن در مقابل ظلم باید قدرتمان را افزایش دهیم، بیان کرد: در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و لیگ قهرمانان آسیا باید به جای تضعیف روحیه ملی و باشگاهی حداکثر تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم نتایجی بسیار درخشان کسب کنیم. در بحث ملی به یاد بیاوریم که در جام جهانی گذشته تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش که نماینده برتر آفریقا بود برنده شد، برابر تیم پرافتخار اسپانیا یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و در دیدار با پرتغال که قهرمان جام ملت‌های اروپا شده بود، به تساوی رسید که حتی در لحظات پایانی این فرصت را داشت که برنده شود.

اولیایی افزود: عملکرد بسیار خوبی که تیم ملی فوتبال ایران در گذشته داشته گویای آن است که وقتی برای دلخوری نداریم و اگر معتقدیم میزبانی را به ناحق از فوتبال ایران سلب کردند باید به‌گونه‌ای آماده شویم که در بحرین نتایج دور رفت جبران شود و با شکست این تیم و عراق جواز صعود به دور بعدی را کسب کنیم. اینکه مسئولان سیاسی دائماً مصاحبه می‌کنند و از مکاتبه‌های خود برای گرفتن حق ایران سخن می‌گویند، فایده چندانی ندارد. آنها حقوق می‌گیرند که در حوزه سیاسی عملکرد درستی داشته باشند و بهتر است کارشان را انجام دهند بدون آنکه بخواهند با مصاحبه‌هایشان فضا را شلوغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال ایران قرار است در بحرین و در شرایطی با رقبای خود مقابله کند که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود، بنابراین اگر در اوج آمادگی باشیم می‌توانیم با قدرت بازی کنیم و شکست‌های دور رفت مقابل بحرین و عراق را پاسخگو باشیم. ضمن اینکه این موضوع باعث می‌شود AFC و فیفا بار دیگر به اهدافی که دارند نائل نشوند.

اولیایی یادآور شد: تیم ملی فوتبال ایران از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد. چندین بازیکن ملی‌پوش ما در باشگاه‌های اروپایی نمایش بسیار خوبی انجام داده‌اند و در کشور قطر نیز لژیونرهای خوبی داریم. ضمن اینکه در لیگ برتر هم از بازیکنان آماده‌ای برخوردار هستیم. تضعیف روحیه مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید توان تیممان را افزایش دهیم. البته باید تلاش بیشتری در عرصه دیپلماسی ورزشی داشته باشیم تا بتوانیم امتیازاتی را به دست آوریم که بر اساس آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا نتواند میزبانی را به کشورهای دیگر دهد.

انتهای خبر/8312/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار