05 May-2024 الأحد - 27 شوال 1445 یکشنبه - 16 اردیبهشت 1403 2:15 (GMT) 2:15 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
ارتقای معیشت کارکنان اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400
شنبه 23 اسفند ساعت 9:9
ارتقای معیشت کارکنان اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی وعده داده که وضعیت معیشتی کارکنان این دانشگاه در سال 1400 اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در یک سال اخیر هم‌زمانی بیماری کرونا با گرانی‌ها سبب شده که کارکنان بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی با مشکلات معیشتی مواجه شوند. در این میان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک سازمان کاملاً خصوصی نیز افزایش حقوق دریافتی را مطالبه می‌کنند. در این زمینه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی وعده داده که سال آینده؛ سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. وی ادامه می‌دهد: امسال با افزایش چند برابری نرخ ارز، به‌یک‌باره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکل شد و در این بین مراکز و اقشار غیردولتی تحت‌فشار بیشتری قرار گرفتند. ان‌شاءالله سال آینده با تدابیر و راهکارهایی که پیش‌بینی‌شده، سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

دکتر طهرانچی وضعیت معیشتی کارکنان را پیش‌ازاین نیز مورد تأکید قرار داده و در پیام روز کارمند در شهریورماه نوشته بود: امیدوارم بتوانیم با تلاشی مضاعف و هم‌افزایی بیشتر در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات نتیجه‌بخشی انجام دهیم که مطمئناً در رسیدن به نقطه مطلوب‌تر، همراهی و همدلی همه‌جانبه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را می‌طلبد که این امر در ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان اثرگذار خواهد بود.

اصلاح حقوق و دستمزد در سال 1400

اصلاح حقوق و دستمزد یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقای معیشتی کارکنان و اعضای هیئت علمی است. محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای سطح حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌داند. فداکار از اصلاح و نهایی شدن آیین‌نامه حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه خبر می‌دهد و می‌گوید: این آیین‌نامه پس از تصویب در هیئت‌امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از ابتدای سال 1400 اجرایی خواهد شد.

تغییر در میزان دریافتی 13 هزار کارمند دانشگاه آزاد اسلامی

البته پیش از این تصمیمات خوبی در حوزه رفاهی کارکنان و اعضای هیئت علمی از سوی مسئولان دانشگاه اتخاذ شده است که احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره می‌گوید: یکی از این تصمیم‌ها مربوط به کارکنانی است که دارای مسئولیت در واحدها یا سایر قسمت‌های دانشگاه بودند و از حقوق و مزایای کافی برخوردار نبودند. این افراد 13 هزار نفر را شامل می‌شدند، بر اساس تصمیم اتخاذشده تغییرات خوبی در حقوق دریافتی این افراد پدید آمد.

تأمین بیمه تکمیلی کارکنان و اعضای هیئت علمی یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان بود که با یکی از بیمه‌های کشور در این زمینه توافقاتی صورت گرفته و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. حیدری در این باره توضیح می‌دهد: فقط برای اینکه کارکنان و اعضای هیئت علمی دغدغه بیمه درمانی نداشته باشند، امکان بیمه تکمیلی را برای کارکنان با تعهدات مناسب فراهم کردیم تا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بتواند از آن استفاده کند. بیمه ملت به دلیل تعهدات مورد انتظار کارکنان و اعضای هیئت علمی توانست در میان بیمه‌های پیشنهادی برنده شود و مسئولیت بیمه تکمیلی کارکنان را برعهده گیرد.

در نظر گرفتن مشوق‌های مالی برای اعضای هیئت علمی

اعضای هیئت علمی یکی از مهم‌ترین ذینفعان دانشگاه آزاد اسلامی هستند در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی برای اعضای هیئت علمی پرتلاش مشوق‌هایی را در نظر گرفته است که با اجرای آن در میزان دریافتی ماهانه این افراد مبالغی بین یک تا 5 میلیون تومان لحاظ می‌شود.

مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی نیز از برنامه‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی است که البته هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است، حیدری در این باره نیز اعلام می‌کند: به‌زودی درباره مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

با این حال همانطور که دکتر طهرانچی گفته؛ برای رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله وجود دارد اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که دانشگاه آزاد اسلامی برای تأمین هزینه‌هااز هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند بنابراین برنامه‌های ابتکاری رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب درآمد بیشتر تا اجرای کامل نیازمند زمان است.

انتهای خبر/8316/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار